Bosco kirjoitti:Aiemminhan ollaan tehty linjaveto näiden farmipelaajien maksimimäärät ylittävien, Eurooppaan siirtyneiden pelaajien suhteen, ettei näitä saa ottaa riveihinsä ennenkuin tekevät NHL:n sopimuksen, jonka jälkeen menevät normaalisti waiversiin jne. Tämä koskee esimerkiksi Jagria ja Zherdevia ja muita sopimuksettomia Euroopassa pelanneita pelaajia, jotka saa siis poimia vasta pelaajien tehtyä NHL-sopimukset. Tällaiset pelaajat pitää myöskin tiputtaa waiversiin näiden siirtyessä NHL:stä sopimuksettomina Eurooppaan pelailemaan. Tilanne on tuolta osin siis melko selvä.
Jiri Hudlerilla on kuitenkin Detroitin kanssa voimassaoleva sopimus (vaikka sitä ei esim. capgeekistä löydykään nyt). Käytännössähän siis Hudlerin olisi voinut poimia ihan sääntöjen puitteissa jo aiemmin kauden aikana riveihinsä, sillä kyseessä on sopimuksenalainen pelaaja ja olisi vaikuttanut joka tapauksessa siten palkkakattoon. Eipä ole tainnut tulla kenelläkään vaan mieleen, kuten ei itsellenikään, kun ei ole tästä kukaan kysellyt. Onko tämä hyvä systeemi vai pitäisikö sääntöihin laittaa esimerkiksi kohta, että sopimuksenalaiset, farmipelaajien maksimimäärät ylittävät pelaajat pitää tiputtaa joukkueesta pois näiden rikkoessa NHL-sopimustaan ja siirtyessä Eurooppaan; ja puolestaan nämä saa uudestaan poimia riveihinsä vasta kauden jälkeen (ja tiputettava uudestaan pois jos eivät kesän aikana palaa takaisin NHL:n)?
Joka tapauksessa halusin tuoda esiin että Hudler on poimittavissa roster-freezen jälkeen; normaalisti muiden vapaiden pelaajien tavoin waiversien kautta ensin ja vasta läpäistyään waiversit ihan vapaasti poimittavissa.
Golden AWe kirjoitti:Jaa-ääni similariteetille Zherdevin ja Jagrin kanssa.
Bosco kirjoitti:Itse olen repen kanssa samoilla linjoilla.
AnFa kirjoitti:Bosco kirjoitti:Itse olen repen kanssa samoilla linjoilla.
Sama täällä. Nimenomaan tilanteen varalta, missä joku nuori jamppa on pelannut entry level sopparistaan pari kautta nhl:ssä, mutta sitten tulee taantuminen ja joukkue lähettää sergein 151 pelin jälkeen khl:ään kehittymään vaikka muutamaksi kuukaudeksi tai kaudeksi. Eikös silloin tämän mahdollisen säännön yhtenäistämisen jälkeen (Zherdev&Jagr) joutisi heittämään lahjakkaan junnun waivereihin vaikka voisikin kärsiä nahoissaan sen ~800k sopparin ja yhden position ilomielin?
TweetyLeaf kirjoitti:AnFa kirjoitti:Bosco kirjoitti:Itse olen repen kanssa samoilla linjoilla.
Sama täällä. Nimenomaan tilanteen varalta, missä joku nuori jamppa on pelannut entry level sopparistaan pari kautta nhl:ssä, mutta sitten tulee taantuminen ja joukkue lähettää sergein 151 pelin jälkeen khl:ään kehittymään vaikka muutamaksi kuukaudeksi tai kaudeksi. Eikös silloin tämän mahdollisen säännön yhtenäistämisen jälkeen (Zherdev&Jagr) joutisi heittämään lahjakkaan junnun waivereihin vaikka voisikin kärsiä nahoissaan sen ~800k sopparin ja yhden position ilomielin?
Toisaalta jos joku nuori jamppa pelaa pari kautta entry level sopimuksestaan ja jengi lähettää Andrein 151 pelin jälkeen AHL:ään eikö tilanne ole sama ?
Miksi KHL:n pitäisi saada erityis kohtelua AHL:ään verrattaen ? Ei Kanadalaisia superlupauksia lähetetä SM-Liigaan kehittymään vaan kyllä äijät pistetään tylysti AHLään.
Ymmärrän kyllä (hyvän) pointtisi mutta mielestäni sääntöihin tulisi ristiriita jos KHL pelaajia kohdeltaisiin eritavalla kun AHL pelaajia.
AnFa kirjoitti:TweetyLeaf kirjoitti:AnFa kirjoitti:Bosco kirjoitti:Itse olen repen kanssa samoilla linjoilla.
Toisaalta jos joku nuori jamppa pelaa pari kautta entry level sopimuksestaan ja jengi lähettää Andrein 151 pelin jälkeen AHL:ään eikö tilanne ole sama ?
Miksi KHL:n pitäisi saada erityis kohtelua AHL:ään verrattaen ? Ei Kanadalaisia superlupauksia lähetetä SM-Liigaan kehittymään vaan kyllä äijät pistetään tylysti AHLään.
Ymmärrän kyllä (hyvän) pointtisi mutta mielestäni sääntöihin tulisi ristiriita jos KHL pelaajia kohdeltaisiin eritavalla kun AHL pelaajia.
Hmm. Nyt taisi minulta mennä jotain ohi. Eikö tuossa juurikin tasapäistettäisi kohtelua minun ehdotuksellani? Yli 150 pelin AHL:ssä pelaavat miehet saavat kyllä olla kokoonpanossa meidän liigassamme.
- Sopimuksenalaisen, farmipelaajien maksimiottelumäärät ylittävän pelaajan siirtyessä Eurooppaan tulee hänet tiputtaa joukkueesta pois
o Siirron tapahtuessa kauden aikana tulee pelaaja tiputtaa samantien siirron tapahduttua pois joukkueesta
o Siirron tapahtuessa off-seasonin aikana tulee pelaaja tiputtaa pois joukkueesta viimeistään kauden alkua edeltävänä päivänä
o Tällaiseen pelaajaan ei voi laittaa waiver-kiinnitystä
o Tällaisen pelaajan voi poimia joukkueeseen takaisin sen jälkeen, kun TSN uutisoi pelaajan paluusta NHL:n; tällöin pelaajan tulee normaalisti kulkea waiver-prosessin lävitse
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa