Keskustelu varatuista pelaajista

Re: Keskustelu varatuista pelaajista

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 15 Huhti 2014, 19:00

Parenteau ei ainakaan minua yllättänyt. Pari yllätystä, itse onnistuin ihan hyvin.

E: Ircissä olen taas päivystänyt koko illan, saa liittyä mukaan tai olla liittymättä. Hetken juteltiin Footlessin kanssa.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Kaner » 15 Huhti 2014, 19:05

Mielenkiintoisia varauksia. Mutta ei siinä, jatkakaa. Toivottavasti saa yllättyä positiivisesti noista Class C:n menetyksistä. :)
Kaner

ViestiKirjoittaja Footless » 15 Huhti 2014, 19:10

Menee noin tunti niin avaan C-luokan, pitää käydä kaupassa, laittaa ruoka ja syödä sekä heittää sitten noppaa lopuksi.

Edit: Ja vitut.
Viimeksi muokannut Footless päivämäärä 15 Huhti 2014, 19:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Footless

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 15 Huhti 2014, 19:11

Footless kirjoitti:Menee noin tunti niin avaan C-luokan, pitää käydä kaupassa, laittaa ruoka ja syödä sekä heittää sitten noppaa lopuksi.

Ei mitään kiirettä minun puolesta, vähän levällään vielä pakka.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Kaner » 15 Huhti 2014, 19:26

Oho pygmi vietiin ekana Class C:stä... miksi en jaksa yllättyä yhtään. Viekään nyt se toinenkin heti perään, niin ei tarttee jännittää tämän pidemmälle :)
Kaner

ViestiKirjoittaja Footless » 15 Huhti 2014, 19:27

Kaner kirjoitti:Mielenkiintoisia varauksia. Mutta ei siinä, jatkakaa. Toivottavasti saa yllättyä positiivisesti noista Class C:n menetyksistä. :)

Yllätyitkö?

Mä yllätyin, oli jo jotain ihan muuta päätettynä, mutta vaihdoin vielä siinä vaiheessa kun tekstikin oli jo kirjoitettu.

Ai et, ok :)
Footless

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 15 Huhti 2014, 19:28

Pakko myöntää, että itse yllätyin MZA:n menemisestä ensimmäisenä. Toki tässä C-luokassa tuota tarjontaa on aika laajasti, joten varmasti tulee yllätyksiä.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja TaoTao » 15 Huhti 2014, 20:51

Kieltämättä mielenkiintoisia varauksia ja etenkin mielenkiintoisia joukkueen rakennustapoja nähty. Odotin myös selkeästi hyökkäysvoittoisempaa taktiikkaa, mutta nuoruuteen panostaminen on tässä vaiheessa hyvin fiksua.

Omasta B-ryhmästäni on sanottava, että Rick Nashin lähtöä vähän odotin, mutten täysin yllättynyt ole siitäkään että Henrique sieltä varattiin. Nash mielestäni on huonosta kaudestaan huolimatta kiistatta parempi fantasypelaaja (laukaukset), mutta toisaalta Rikussa on 7,8 miljoonaa syytä olla myös nappaamatta.

Paljon mietin Adamin A-suojaamista etenkin Carlsonin Johnin kanssa päittäin vaihtaen. Lopulliseksi ratkaisuksia tuli tunnesiteet. Vaikka Henrique on oma kasvatti (tuntemattomasta Windsorin sentteristä FA-löytönä toukokuussa 2009 koulutin hänestä laatupelaajan), niin Carlsonin pölliminen ykkösprioriteetin waiverilla häntä "väärinymmärtäneeltä" Minnesotalta marraskuussa 2008 lämmittää mieltäni täältä ikuisuuteen. Eikä sitä tunnetta halua pyyhkiä poiskaan. Pienestä on ilot ammennettava.
TaoTao

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 15 Huhti 2014, 20:57

TaoTao kirjoitti:Paljon mietin Adamin A-suojaamista etenkin Carlsonin Johnin kanssa päittäin vaihtaen. Lopulliseksi ratkaisuksia tuli tunnesiteet. Vaikka Henrique on oma kasvatti (tuntemattomasta Windsorin sentteristä FA-löytönä toukokuussa 2009 koulutin hänestä laatupelaajan), niin Carlsonin pölliminen ykkösprioriteetin waiverilla häntä "väärinymmärtäneeltä" Minnesotalta marraskuussa 2008 lämmittää mieltäni täältä ikuisuuteen. Eikä sitä tunnetta halua pyyhkiä poiskaan. Pienestä on ilot ammennettava.

Kiusa se on pienikin kiusa :)

Olen valitettavasti ollut normaalia vähemmän aktiivinen tässä, koulu painaa päälle hieman.

Sanotaan nyt, ettei tuo Holtbyn menettäminen nyt ainakaan hymyä korviin nostanut.

EDIT: olen siis paskalla kännykällä joutunut lukemaan näitä juttuja, niin ei ole oikein viittynyt kirjoitella.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Mängimies » 15 Huhti 2014, 22:44

repe_joke kirjoitti:Kovasti tuntuvat laajennusjoukkueet panostavan tulevaisuteen, sen sijaan että varaisivat pelaajia joilla voisi jopa lähiaikoina menestyä jotenkin. Tai sitten ovat vain ikärasisteja.
Ja ei, ei minua harmita Brodininin menettäminen yhtään. Prkl!

Itse lähdin siitä, että se on melkeinpä pakko lähteä katsomaan tulevaisuuteen, koska takamatkaa vanhoihin joukkueisiin tulee väkisinkin, vaikka tämä laajennusdrafti ja suojaukset on järkevästi rakennettu paketti kaiken kaikkiaan. Siitä kiitokset jo nyt vanhalle manageriporukalle ja Boscolle tietysti erityisesti.

Brodinista täytyy todeta, että en yksinkertaisesti voinut jättää nappaamatta tätä. En suunnitellut varaavani B-luokasta kolmea puolustajaa ja olla varaamatta yhtäkään hyökkääjää, mutta nyt meni näin. Oli liian hyviä pelaajia sivuutettavaksi. Kärsitään seuraukset sitten myöhemmin. Nyt C-luokan kimppuun!
Mängimies

ViestiKirjoittaja Opatsu » 16 Huhti 2014, 16:42

No eipä tarvinnut kauaa jännittää, että ketä sieltä lähtee. Jos oli B-kategorian valinta hieman odottamaton, niin näitä osasin odottaa sitäkin enemmän. Oletuksena oli, että sieltä lähtee Gagner + yksi fyysinen pelaaja kolmikosta Stewart-Smith-Wingels.

Gagner oli siinä rajalla, että meneekö B:hen vai C:hen, mutta kyllä se ailahtelevuus ja fyysisyyden puute tiputti miehen sitten tänne. Ennen kauden alkua oli miehen suhteen kovat odotukset hyvin menneen edelliskauden jälkeen, mutta harkkaleirin loukkaantuminen veti maton alta ja kausi meni ihan käteen. Eiköhän tuosta vielä semmoinen mukava 50-60 pisteen pelaaja jossain tule.

Wingels taas on mahtava pelaaja ja sääli on hänestä luopua. Miehen olen poiminut vapaista oikein kahteen otteeseen. Ensimmäisellä kerralla ei usko riittänyt ja mies käväisi vapaiden kautta välissä Torontossa, mutta tällä toisella kertaa ei ole usko järkkynyt. Kerrassaan hieno kausi (mm. vajaat 40 pistettä, 7 voittomaalia ja +200 taklausta) ja oli yksi näistä fyysisen osaston kavereista, jotka ratkoivat panoksellaan mestaruuden. Tästä miehestä riittää kyllä iloa vielä pitkään, vaikka mukava palkankorotus onkin nyt luvassa.

Nyt saa sitten seurailla rauhassa C-kategorian loppuun.
Opatsu

ViestiKirjoittaja Bosco » 17 Huhti 2014, 06:53

Andrew Shaw ja Justin Faulk olivat sitten menetykset C-kategoriasta, kun molemmat tarttuivat Mängimiehen haaviin. Shaw'ta hieman aavistelinkin jo etukäteen, että se ei tullut yllätyksenä. Hyvä, halpa, nuori ja monipuolinen - ei ihme että vietiin. Kova hinta tuli tästä maksettua pari kuukautta sitten, kun hain tästä apuja playoffeihin, mutta silloin jo hieman aavistelin että laajennuksessa se viedään sitten pois ja niinhän siinä tosiaan sitten kävi. Ei mahda mitään. Mielelläni olisin pitänyt joukkueessani. Nyt nousi hinta kovaksi mutta riskejä pitää välillä ottaa, tällä kertaa ei vaan tuottanut sitä parasta tulosta kun finaalit tuli hävittyä. Toinen menetys kohdistui sitten Justin Faulkiin. Olisitte vieneet kokemusta Shane Doanin muodossa mieluummin pois. Noh, nyt lähti sitten kaksi kulmapalasta puolustuksesta pois Keithin ja Faulkin muodossa.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 07:00

Tuli keskusteltua IRC:ssä ja mainittua, että itse en olisi ottanut ensimmäiseksi San Josesta tai Pittsburghista, mutta silloin en toki halunnut paljastaa kenet olisin ottanut ensimmäisenä. Nyt kun pelaajat ovat menneet voi vähän avata omia ajatuksia siitä kenet olisi (ehkä, riippuen toki joukkueen rakentamisesta) varannut.

Oma ensimmäinen varaus oli suurella todennäköisyydellä ollut Cody Eakin. Yksi C-luokan nuorimmista pelaajista (1991 syntynyt), silti edellinen kausi jo 0,5 per peli tahtiin ja nytkin mukavat 16+19 tehot. Kehittyvä pelaaja, jolla pitäisi olla hyvä tulevaisuus edessä. Toinen varaus olisikin ollut vaikeampi, mutta siinä arpa olisi saattanut osua Nick Folignoon. Eakinia tehokkaampi, fyysisempi ja valmiimpi pelaaja. Toki myös 4 vuotta vanhempi. Mutta Foligno on juuri sitä pelaajatyyppiä mitä itse arvostan tässä liigassa. Näiden lisäksi omalla listalla korkealla olisi ollut Brassard ja Wingels sekä pari vielä varaamatontakin pelaajaa. Osittain valintoihin vaikuttaa myös se, että noi Pittsburghin pelaajat (Shaw ja Faulk) on tullut jo nähtyä, kun heidät sinne kauppasin. Toki pirun hyviä pelaajia ja puhtaalta pöydältä ajateltuna voivat hyvinkin ohittaa Eakinit ja Folignot.

Tässä kuitenkin oma 2-senttinen C-luokan valintoihin tähän asti. Omat pelaajat ovat hyvin säästyneet ja voivat säästyäkin, sen verran mukavasti on laatua jäljellä edelleen tässä luokassa. D-luokka onkin sitten vähän toisenlainen juttu.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Weissflog » 17 Huhti 2014, 07:17

Aamutuimaan oli "kiva" herätä ja huomata että miltei kaikki seuraavaksi kaavailemani kaverit olivat menneet, tai joukkueet otettu täyteen.
Mm. Cam Atkinson olisi maistunut ihan kivalta..

Löin sitten käteni palkkamonsteri, fleguun paskaan, nimeltään Brad Richards sekä kategoriamonsteriin - toki hiipumassa päin olevaan Steve Ottiin. Molemmat miehet ottavat mukavasti aloituksia laiturin paikalta. Ja..niin, en tiedä. Siinä ne ideat kai olivatkin. Eteenpäin vaan :)
Weissflog

ViestiKirjoittaja Footless » 17 Huhti 2014, 10:35

Mr. Smith kirjoitti:
Oma ensimmäinen varaus oli suurella todennäköisyydellä ollut Cody Eakin. Yksi C-luokan nuorimmista pelaajista (1991 syntynyt), silti edellinen kausi jo 0,5 per peli tahtiin ja nytkin mukavat 16+19 tehot. Kehittyvä pelaaja, jolla pitäisi olla hyvä tulevaisuus edessä. Toinen varaus olisikin ollut vaikeampi, mutta siinä arpa olisi saattanut osua Nick Folignoon. Eakinia tehokkaampi, fyysisempi ja valmiimpi pelaaja. Toki myös 4 vuotta vanhempi. Mutta Foligno on juuri sitä pelaajatyyppiä mitä itse arvostan tässä liigassa. Näiden lisäksi omalla listalla korkealla olisi ollut Brassard ja Wingels sekä pari vielä varaamatontakin pelaajaa.

Olin todella yllättynyt että Eakin valui noinkin kauas ja sain vielä hänet varattua. Usko on kova, että tulevaisuudessa pystyy tekemään sellaiset ~50 pinnaa ja jatkamaan muutenkin hyvällä tasolla. Aloituksiahan tuo otti viime kaudella reippaasti, eniten Starsista ja ihan hyvällä prossalla voittikin. Toivottavasti Starsissa luotetaan mieheen, eikä lähdetä UFA-markkinoilta höntyilemään mitään ikäloppua kakkossentteriä. Eakin myös todennäköisesti tekee kohtuuhintaisen bridge-diilin kesällä, joten uskoisin että pari vuotta pelailee todella halvalla.

Foligno oli helppo roolivalinta, itse olisin kyllä Wingelsin ottanut ehkä mieluummin, mutta sehän ehti menemään jo aiemmin. Saattaa tulevaisuudessa tehdä ehkä muutaman pisteen enemmän, mutta toisaalta Foligno on aika varma tapaus myös taklausten ja jäähyjen muodossa, ja tuleehan sillekin rooliin verraten ihan kohtuullisesti tehoja.

Vielä pari varausta olisi jäljellä, nyt mielenkiinnolla odottelen josko Mängimies tuolta nappaa mun ykkösvalinnan. Ihan tyytyväinen olen tämän kierroksen saldoon, paremmin mennyt kuin B-lista.
Footless

ViestiKirjoittaja repe_joke » 17 Huhti 2014, 11:15

Hudler oli ihan odotettu menetys Anaheimin suunnalta. Harmittaa toki vähän, mutta kun on miehen vapaista poiminut, niin eipä jaksa kyyneliä miehen perään valuttaa.
repe_joke

ViestiKirjoittaja fourtyone » 17 Huhti 2014, 11:28

Jaahas katsellaan mitä menetyksiä on tähän mennessä tullut. B:stä lähti David Perron, jota vähän ounastelinkin joten siihen osasin jollakin tasolla jo varautua. Eikä siinä, ehkä olikin tuosta kategoriasta se josta mieluiten olisinkin luopunut. C:stä lähtijätkin ovat varmistuneet kun Derick Brassard ja Brad Richards saavat matkata muualle. Kovat menetykset hyökkäyksestä, mutta Richardsin osalta olen iloinen että pääsin siitä megasopimuksesta eroon. Brassard kirpaisi hetken, mutta eiköhän tuolle joku paikkaaja ensi kaudeksi löydetä.
fourtyone

ViestiKirjoittaja Kaner » 17 Huhti 2014, 12:17

Eihän tässä ole vielä menetetty kuin tehot 65+107=172 (joista yv:llä 21+38). Vähän kylmää, vaikka aika odotetut pelaajat Särkien listoilta onkin kanssamanagereille kelvanneet. Class D:n osalta ei ole kyllä mitään tuntumaa kuka sieltä tullaan poimimaan ja missä vaiheessa.
Kaner

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 17 Huhti 2014, 12:23

Kaner kirjoitti:Eihän tässä ole vielä menetetty kuin tehot 65+107=172 (joista yv:llä 21+38). Vähän kylmää, vaikka aika odotetut pelaajat Särkien listoilta onkin kanssamanagereille kelvanneet. Class D:n osalta ei ole kyllä mitään tuntumaa kuka sieltä tullaan poimimaan ja missä vaiheessa.

Pelkästään minä olen varannut sinulta tehopisteiden muodossa 46+67=113 (joista YV:llä 17+25). Sharks-farmi? :D
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 12:59

Footless kirjoitti:Olin todella yllättynyt että Eakin valui noinkin kauas ja sain vielä hänet varattua.

Foligno oli helppo roolivalinta, itse olisin kyllä Wingelsin ottanut ehkä mieluummin, mutta sehän ehti menemään jo aiemmin.

Ihan tyytyväinen olen tämän kierroksen saldoon, paremmin mennyt kuin B-lista.

Onnittelut hienoista valinnoista, enpä edes huomannut, että kumpikin pelaaja osui sinun tiimiisi. Syytäkin olla tyytyväinen tämän kierroksen saldoon, kun laariin on jäänyt MZA, Eakin ja Foligno - pirun kova kolmikko.

Nyt kun joukkueita tarkastelee tässä vaiheessa niin vaikuttaa siltä, että ollaan löydetty varsin pätevät uudet managerit. Ottawa on tältä kierrokselta ottanut kolmikon Shaw, Faulk ja Brassard. Noista kaksi ensimmäistä on omassa jengissä esiintyneitä, varsin loistavia pelaajia, ja viimeinenkin mahtuisi koska vaan meille. Islanders on ottanut hivenen kokeneempia, tasonsa jo todistaneita, pelaajia. Nelikko Gagner, Richards, Ott ja Wingels on kyllä varsin kova nippu mihin tahansa joukkueeseen. Colorado on suunnannut katseensa tehopisteisiin, joita sitten kyllä Moulson, Jokinen, Hudler ja Desharnais kyllä toimittavat.

Noita pelaajia kun katsoo niin huomaa kyllä myös vivahde-eroja joukkueiden taktiikoissa. Osa ottaa selvästi nuorempia, mahdollisesti kehittyviä pelaajia, osa sitten paikkansa jo lunastaneita pelaajia, osa satsaa monipuolisuuteen, osa enemmän tehopisteisiin.

Jo nyt on omasta mielestä selvää, että tulevat jengit tulevat varsin tasapuolisesti kamppailemaan kenttäpelaajien osalta O16 jengien kanssa. Haasteeksi varmasti tulee sitten maalivahdit, joissa laajennusjoukkueet joutuvat ainakin tämän hetken valossa antamaan merkittävästi etumatkaa O16 porukalle.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 17 Huhti 2014, 14:48

Mr. Smith kirjoitti:Colorado on suunnannut katseensa tehopisteisiin, joita sitten kyllä Moulson, Jokinen, Hudler ja Desharnais kyllä toimittavat.

Ai onko tässä liigassa muita pistekategorioita kuin tehopisteet? Voi prkl...
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Mängimies » 17 Huhti 2014, 18:59

Täytyy sanoa, että nyt kun mennään varauksissa jo C-listan loppua, niin homma muuttaa haastavaksi - ja samalla mielenkiintoiseksi. Nyt sieltä alkaa olla ne varmat nimet poimittu omasta tai muiden toimesta. Nyt C:ssä jäljellä olevat pelaajat ovat todella todella lähellä toisiaan kokonaisuutena. Enemmänkin on kyse siitä millaiseen suuntaan lähtee joukkuettaan tästä eteenpäin viemään. Kuitenkin edelleenkin on varattu vasta 8 pelaajaa per joukkue eli pieni osa koko porukasta.

Voin olla varma, että original managereiden keskuudessa tätä draftia on ikävä seurata kun itsellään on vain menetettävää. Mutta samassa täytyy todeta, että on tämä hermoja raastavaa toiselta puoleltakin tarkasteltuna. Aina kun olet valinnut kenet seuraavaksi poimit niin se menee juuri edellisellä vuorolla ja kakkosvaihtoehto sitä seuraavalla. Ärsyttävää ja jännää.
Mängimies

ViestiKirjoittaja Footless » 17 Huhti 2014, 19:03

Mängimies kirjoitti:Täytyy sanoa, että nyt kun mennään varauksissa jo C-listan loppua, niin homma muuttaa haastavaksi - ja samalla mielenkiintoiseksi.

Aika vähissä oli vaihtoehdot tässä lopussa, Grabovskia vielä arvoin pisteitä tuomaan, mutta sun varaus lopetti senkin arvailun. Roolipelaajan nappasin taas ihan puhtaasti ja toisena sitten ihan puhtaan arvan, mutta eihän sitä voi voittaa jos ei veikkaa. Kuitenkin paras mahdollisuus tässä vaiheessa saada ykkösmaalivahti, kesällä kaupoilla voi tulla kalliiksi, eikä Hardingin tasoista välttämättä ole tarjolla.
Footless

ViestiKirjoittaja TaoTao » 17 Huhti 2014, 19:34

Mängimies kirjoitti:Voin olla varma, että original managereiden keskuudessa tätä draftia on ikävä seurata kun itsellään on vain menetettävää.

No tavallaan on vain menetettävää, jos katsoo vain lähtötilannetta. Toisaalta tämä on myös mahdollisuus, verrattuna muihin O16-joukkueisiin. Esimerkiksi kun kolmikkoani Henrique, J.Jokinen & Ott vertaa vaikka San Josen Voracek-Moulson-Zuccarello -ketjuun niin voin olla hyvin tyytyväinen. Joukkueeni nähdäkseni on parantunut suhteessa muutamaan muuhun nippuun.

C-ryhmästä tosiaan lähti Jokinen ja Ott. Kumpaankin olin sinänsä ihan tyytyväinen, ei ollut lähellekään worst case scenarioni. Jokisella oli tehopisteiltään kova kausi, mutta paljon taas riippuu mihin hän kesällä sopimuksen tekee - ja minkä kokoisen. Uskoisin, että nykyisestä kolmesta lähtee inan nousuun. Neljä miljoonaa on kova palkka, jos taso on Tampan aikaista tuhnuttelua. Muistaakseni hankin hänet juuri tuolloin vaihdossa Brian Leehen, joten hyötyä tuli Jokisesta jo riittävästi mitattua. Ott toki on monipuolinen, mutta pelasi heikoimman kautensa hetkeen. Toki aina arvokas tuoden taklauksia ja laiturin aloituksia. Ja varmaan Jokisen tavoin paljon riippuu ensi kauden joukkueesta, pelaako 2-3 -kentän vaihtoja vai nelosessa av-erikoismiehenä.

Siinäkään mielessä Jokinen & Ott ei ole pahin kaksikko, koska molemmat ovat jo päälle 30-vuotiaita.
TaoTao

ViestiKirjoittaja Kaner » 17 Huhti 2014, 21:00

Näin muutaman päivän rännin jäljiltä piti kyllä vähän hierasta silmää Lance Bouman varauksen kohdalla, enkä ole vieläkään ihan varma uskonko mitä näen. Ehkä sitku seuraavaks herää joskus huomen illalla.
Viimeksi muokannut Kaner päivämäärä 17 Huhti 2014, 21:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaner

EdellinenSeuraava

Paluu Expansion Draft