Keskustelu varatuista pelaajista

Keskustelu varatuista pelaajista

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 14 Huhti 2014, 14:46

Avataan nyt oma aiheensa draftin varauksille ja spekulaatioille.

Omasta mielestä tuo ensimmäinen varaus oli hieno avaus koko Expansion Draftille. Nopeasti kun listoja tänään katselin niin Duncan Keith olisi ollut itselläkin TOP3:ssa varauksien osalta, mahdollisesti jopa se ykkösvaraus. Jos olisi ollut mahdollista varata useampia per joukkue niin ei olisi ollut mahdotonta, että seuraavana olisi lähtenyt Kris Letang. Nyt Bosco sai sitten Letangin suojattua, kuten myös Hillerin ja pari hyvää hyökkääjää.

Itsellä on vahva aavistus seuraavasta joukkueesta mikä menettää pelaajan. Katsotaan kuinka hyvin aavistus pitää sitten paikkaansa.
Mr. Smith

Re: Keskustelu varatuista pelaajista

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 14:50

Ai niin. Hillerkin meni samalla. Hmh hmh. Toki olisin sen huomannut listoja katsellessa (mulla on wordissa hienot systeemit). Nyt voi tulla samanlainen aivopieru kuin F&F:ssä Datsyukin varaaminen ykkösvuorolla. Vähän pelottaa. Mutta hetkeksi katkeaa varaaminen jo alkujaan, kun haluan saada listat täydellisyyteensä ennen varauksen alkua.

BPA-systeemillä, en lähde taktikoimaan.

E: Ainakaan omasta puolestani en olisi Letangia varannut seuraavana.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Bosco » 14 Huhti 2014, 14:59

Letang oli aika helppo pelaaja jättää suojaamatta, kun kuitenkin tuo vakava sairauskohtaus taustalla ja se varmasti monella mielessä vielä pitkään. Riskipelaaja terveytensä puolesta jo muutenkin ennen sitä, ja ensi kaudeksi palkka vieläpä kaksinkertaistuu, joten aika luottavainen sai olla sen suhteen että sitä ei viedä tuosta B-luokasta.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja weteran » 14 Huhti 2014, 15:17

Itse olisin laajennusmanagerina boscon listalta valinnut Hillerin, luultavasti niin alkuvaiheessa kuin mahdollista. Taisipa olla paras valittavissa oleva kassari? noh... peli on avattu, eikä ollenkaan huonolla valinnalla, sitä en tahdo sanoa :)
weteran

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 14 Huhti 2014, 17:05

Ei ollut huono tämä toinenkaan valinta ja kohdistui hyvinkin odotetusti San Joseen. Siellä oli viisi hyvää pelaajaa tarjolla, mutta kyllähän tuo Voracek on noista se varmin ja todennäköisesti paraskin pelaaja.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 17:06

Mr. Smith kirjoitti:Ei ollut huono tämä toinenkaan valinta ja kohdistui hyvinkin odotetusti San Joseen. Siellä oli viisi hyvää pelaajaa tarjolla, mutta kyllähän tuo Voracek on noista se varmin ja todennäköisesti paraskin pelaaja.

Huh, kiitos. Nyt saa hengittää ensimmäistä kertaa pitkään aikaan.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 17:08

Sinne meni mun Bozak. Noh, aika odotettua oli että ennen mun vuoroa tuosta porukasta joku napataan. Sniif.
Footless

ViestiKirjoittaja Kaner » 14 Huhti 2014, 17:11

Itse taas olin alunperin ajatellut, että Class B:n pelaajistani mieluiten luovun juuri Jakub Voracekista. No nyt kun ko. kaveri vietiin, niin heti nousi pieni vitutus pintaan ja vaihtaisin Voracekin hetkeäkään miettimättä keneen tahansa noista neljästä muusta. :)

Mutta joo. Toivottavasti Voracek jatkaa vahvalla tasolla myös Coloradon organisaatiossa. Hieno mies ja hieno pelaaja, siihen on hyvä lähteä hakemaan muita palasia rinnalle.

Ps. mä en olisi Boscon listalta vienyt Keithiä... enkä Letangia... enkä Hilleriä. Simmonds sieltä olisi lähtenyt.
Kaner

ViestiKirjoittaja Tollisko » 14 Huhti 2014, 17:16

En ole varma olisinko vienyt Boscolta Keithin vai Hillerin, Kanerilta olisi lähtenyt Ziba mukaan.
Tollisko

ViestiKirjoittaja repe_joke » 14 Huhti 2014, 17:17

Kaner kirjoitti:Ps. mä en olisi Boscon listalta vienyt Keithiä... enkä Letangia... enkä Hilleriä. Simmonds sieltä olisi lähtenyt.

Tähän vahva sama. Mutta minä nyt tykkäänkin noista kavereista jotka suorittavat jokaisella osa-alueella, vaikka tehoilu siinä vähän kärsisikin. Semmoisista kavereista on monta kertaa tullut maksettua kovaa hintaa, vaikka joukkueen kannalta joku toinen hankinta olisi voinut olla parempi.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 17:25

Mun kirjoissa Voracek, Ziba ja Bozak oli suht tasoissa, mutta fiilisetu tietysti sitten Bozakille. Toisaalta taas sitten tuo aloituksia, ylivoimaa ja pisteitä aika tasaisesti, jos oletetaan että jatkaa samassa ketjussa. Kova oli kyllä tuo Kanerin class B.
Footless

ViestiKirjoittaja Kaner » 14 Huhti 2014, 17:25

Tollisko kirjoitti:Kanerilta olisi lähtenyt Ziba mukaan.

Oli muuten hyvin lähellä, etten jättänyt kyseistä mysteeripotilasta Class C:hen. :D
Kaner

ViestiKirjoittaja Tollisko » 14 Huhti 2014, 17:27

Kaner kirjoitti:
Tollisko kirjoitti:Kanerilta olisi lähtenyt Ziba mukaan.

Oli muuten hyvin lähellä, etten jättänyt kyseistä mysteeripotilasta Class C:hen. :D

Yritin Jandalta joskus lypsää sitä niin innokkaasti, että olisi ollut pakko käyttää tilaisuus hyväkseen :D
Tollisko

ViestiKirjoittaja Weissflog » 14 Huhti 2014, 17:28

Istuin tuossa pari palaveria iltapäivän kunniaksi ennen ratkaisevaa Mestis-finaalia. Koko ajan takaraivossa pyöri myös tämä drafti :)

Kuten sanoin, tuo ykköspicki oli mulle jostain syystä tosi vaikea. Normaalisti suosin noita kokonaisvaltaisia pelaajia tyyliin juurikin Simmonds, ja tähän iltapäivään mennessä olinkin miehen nappaamassa. Mutta jostain tuli sitten olo, että Hiller tai toinen kovista pakeista sopisi myös. No päädyin sitten Keithiin, enkä sitä harmittele vaikka Simmonds pelimanne onkin.

No, seuraavaa pickiä miettiessä - hitto miten kaukana se onkaan..
Weissflog

ViestiKirjoittaja tinkezione » 14 Huhti 2014, 21:02

Huhuh, tämähän on jännittävämpää seurattavaa kuin kuvittelinkaan. Kovaa ryhmää tarjolla Class B:ssä ja siitä se homma vasta aukeaa... Keith erinomainen ykköspick ja Voracek varmastikin koko B-ryhmän kovin hyökkääjä.
tinkezione

ViestiKirjoittaja weteran » 14 Huhti 2014, 21:08

tinkezione kirjoitti:Huhuh, tämähän on jännittävämpää seurattavaa kuin kuvittelinkaan. Kovaa ryhmää tarjolla Class B:ssä ja siitä se homma vasta aukeaa... Keith erinomainen ykköspick ja Voracek varmastikin koko B-ryhmän kovin hyökkääjä.

No heiheihei... mulla on kuitenkin isopää Olli B-luokassa... että mietis uudelleen tuota kovinta hyökkääjää :)
weteran

ViestiKirjoittaja weteran » 15 Huhti 2014, 12:32

Aika yllättävää mun mielestä että neljästä ensimmäisestä varauksesta kolme on puolustajia... En tiedä muiden milestä, mutta mun mielestä. Taisipa olla hyvä idea että halusin mukaan kesken kauden, koska jotenkin tuntuu että olisin ollut täysin hukassa laajennusdraftissa :)
weteran

ViestiKirjoittaja Weissflog » 15 Huhti 2014, 12:33

Nää pari edellistä varausta veti taas vähän mattoa alta.
Voin nimittäin sanoa että tuo Alex Steen ois lähteny aika vilkkaasti mun tiimiin. On tää raaka formaatti :twisted:
Weissflog

ViestiKirjoittaja Footless » 15 Huhti 2014, 12:34

weteran kirjoitti:Aika yllättävää mun mielestä että neljästä ensimmäisestä varauksesta kolme on puolustajia... En tiedä muiden milestä, mutta mun mielestä. Taisipa olla hyvä idea että halusin mukaan kesken kauden, koska jotenkin tuntuu että olisin ollut täysin hukassa laajennusdraftissa :)

Viidestä ensimmäisestä neljä :) Puolustajissa on selkeästi paremmin laatua tarjolla, lisäksi mä halusin Hamiltonin muodossa myös tulevaisuutta, eikä mulla ole epäilystäkään etteikö Dougie olisi parin vuoden päästä ihan huippua, eikä Bruinskaan varmasti täysin romahda.

Weissflog kirjoitti:Nää pari edellistä varausta veti taas vähän mattoa alta.
Voin nimittäin sanoa että tuo Alex Steen ois lähteny aika vilkkaasti mun tiimiin. On tää raaka formaatti :twisted:

Pitkään se oli mullakin siinä kärjessä, lopulta käännyin Hamiltoniin, Steenin loukkaantumishistorian sekä epäilys on myös siitä, saako pelattua toista näin kovaa kautta kuin nyt. Lisäksi se on Leafsin varaus...
Footless

ViestiKirjoittaja tinkezione » 15 Huhti 2014, 12:38

Oho, J-Bo lähti. Matalaksi vetää mielen, sillä oletin että ryhmästä lähtisi joko Elliott tai Hemsky. Harmin paikka, Bouwmeesterista oli muodostumassa Columbuksen puolustuksen love child ja ensi kaudeksi halpeneva sopparikin toki olisi tätä aspektia jeesannut. Ei muuta kuin onnea miehelle Rangersiin - juurihan Columbus New Yorkista pois ehti muuttaa. :) Tietänee sitten Seth Jonesille hommia ensi kaudella - toivotaan että Barry Trotzin tilalle tulee valmentaja, joka antaa kiekollisille puolustajille enemmän avaimia käteen.

Aikamoisia pickejä kaiken kaikkiaan; ilmeisesti hyviä pakkeja ei yksinkertaisesti ole niin kovin paljon tarjolla, kun puolustajat on näinkin laajasti heti alkuunsa jo kelvanneet.
tinkezione

ViestiKirjoittaja weteran » 15 Huhti 2014, 12:41

Itse kun mietin omaa taktiikkaani, mikäli olisin laajennusmanageri, olisin laajennuksessa panostanut hyökkäykseen sekä maalivahteihin, koska puolustajien laatu myös FA:ssa on kovempi... Siis mun mielestä :) enkä siis mitenkään noita hienoja varauksia halua kritisoida, kovia jätkiä kaikki varatut ja kuten on huomattu, syö myös O16 managereja luopua niistä :) no onneksi itse sain pakkirungon varmistettua listoillani, joten se on paremmissa kantimissa tän laajennuksen jälkeen, kuin saadessani joukkueen
weteran

ViestiKirjoittaja Weissflog » 15 Huhti 2014, 12:43

weteran kirjoitti:Itse kun mietin omaa taktiikkaani, mikäli olisin laajennusmanageri, olisin laajennuksessa panostanut hyökkäykseen sekä maalivahteihin, koska puolustajien laatu myös FA:ssa on kovempi... Siis mun mielestä :) enkä siis mitenkään noita hienoja varauksia halua kritisoida, kovia jätkiä kaikki varatut ja kuten on huomattu, syö myös O16 managereja luopua niistä :) no onneksi itse sain pakkirungon varmistettua listoillani, joten se on paremmissa kantimissa tän laajennuksen jälkeen, kuin saadessani joukkueen

Aika samansuuntaiset aatokset. Silti otin sen Keithin, ja kuten sanottua niin sillä pickillä pääsin myös ohjaamaan draftia tiettyyn suuntaan.
Katsotaan miten jatkuu, ei tää yhtä pakkia tuu olemaan.
Weissflog

ViestiKirjoittaja Marwin » 15 Huhti 2014, 12:45

Minutkin yllätti tämä puolustajien hamstraus. Hyviä maalivahteja on nyt jäänyt poimimatta. Lähinnä Reimer ja Holtby tuolla enää ovat jäljellä tällä kierroksella eikä tuolla alemmissa luokissa taida olla enää mitään erikoisia molareita. Eiköhän Reimer viedä meikäläiseltä.
Marwin

ViestiKirjoittaja Footless » 15 Huhti 2014, 12:45

weteran kirjoitti:Itse kun mietin omaa taktiikkaani, mikäli olisin laajennusmanageri, olisin laajennuksessa panostanut hyökkäykseen sekä maalivahteihin, koska puolustajien laatu myös FA:ssa on kovempi... Siis mun mielestä :) enkä siis mitenkään noita hienoja varauksia halua kritisoida, kovia jätkiä kaikki varatut ja kuten on huomattu, syö myös O16 managereja luopua niistä :) no onneksi itse sain pakkirungon varmistettua listoillani, joten se on paremmissa kantimissa tän laajennuksen jälkeen, kuin saadessani joukkueen

Mun makuun B-listalla ei ollut semmoisia pomminvarmoja hyökkejä (pl. Voracek ja Bozak) juurikaan, mutta pakeista löytyi paremmin varmaa laatua. Lisäksi mä en viitsi varauksia ihan ikäloppuihin käyttää, aika nuorta jengiä yritän rakentaa, jotta potentiaalia ehkä olisi jatkossa.
Footless

ViestiKirjoittaja Mängimies » 15 Huhti 2014, 12:54

Holtbyn valinta on hallittu riski. Eikai siitä muuta voi todeta tässä kohtaa.
Mängimies

Seuraava

Paluu Expansion Draft