Laajennus - Lopullinen äänestys

Kannatatko liigan laajentumista?

Kyllä
15
94%
Ei
1
6%

Ääniä yhteensä : 16

Re: Laajennus - Lopullinen äänestys

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 04 Tammi 2014, 14:37

Hienoa, että kiinnostusta on löytynyt. Ainakin alustavasti tuntuu siltä, että kiinnostuneet ovat ihan asiallisia tyyppejä kaikki, joten valinnan vapautta on.

Olisi varmaan hyvä pyytää hyväksyttyjä sitten rekisteröitymään palstalle ja muutenkin tulla turisemaan noista säännöistä ja kysyttävää heillä varmasti on :)
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja tinkezione » 04 Tammi 2014, 19:16

Footlessista itselläni on Jatkoajan änäripalstalta eniten kokemuksia ja vaikuttaa kovasti asiaan aikaa laittavalta tyypiltä. Mutta Tweetyn kannalla olaan; ukot lauteille ja Bosco siitä sitten valitsemaan neljäs palanen.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 04 Tammi 2014, 21:06

tinkezione kirjoitti:Footlessista itselläni on Jatkoajan änäripalstalta eniten kokemuksia ja vaikuttaa kovasti asiaan aikaa laittavalta tyypiltä. Mutta Tweetyn kannalla olaan; ukot lauteille ja Bosco siitä sitten valitsemaan neljäs palanen.

Samat sanat siltä osin, että Footless on tutuin Jatkoajasta, mutta syvempää tietämystä ei kenestäkään heistä ole. Tuosta lopusta taas vähän eriä mieltä eli eka myös neljännen valinta ja sitten tänne palstalle kaikki uudet tutustumaan. Siinä on aikaa sitten miettiä onko liiga itseä varten ja jos tuleekin toisiin ajatuksiin niin on muutama henkilö siellä tiedossa joita voisi kiinnostaa.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Bosco » 05 Tammi 2014, 12:02

TweetyLeaf kirjoitti:Olisi varmaan hyvä pyytää hyväksyttyjä sitten rekisteröitymään palstalle ja muutenkin tulla turisemaan noista säännöistä ja kysyttävää heillä varmasti on :)

Joo on pyydetty, ja olisivat varmaan rekisteröityneet jo aikoja sitten jos rekisteröityminen olisi ollut aiemmin päällä. Avasin sen juuri joten nyt pääsevät ehtiessään rekisteröitymään sitten.

Viimeisen paikan tarjosin Footlesille, joten jos ja kun ottaa sen vastaan niin siinä on paikat täytetty sitten.

Avasin myös laajennukselle oman osionsa jo valmiiksi, jossa drafti sitten suoritetaan. Keskustelua laajennuksesta voi jatkaa sitten joko siellä tai näissä ketjuissa.

Kolmen uuden joukkueen nimet ovat myös selvillä: Dallas Stars (mirasane), New York Islanders (Weissflog) ja Philadelphia Flyers (repen tuttu). Myös nuo joukkueosiot on jo luotu valmiiksi.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 12 Tammi 2014, 22:08

Semmoinen asia tuli muuten noista suojauksista, että pitäisikö ne julkaista samalla kellonlyönnillä, vai johonkun tiettyyn aikarajaan mennessä ?

Itse olen sitä mieltä, että tuo yhtäaikainen julkistus olisi tärkeää.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 12 Tammi 2014, 22:19

TweetyLeaf kirjoitti:Semmoinen asia tuli muuten noista suojauksista, että pitäisikö ne julkaista samalla kellonlyönnillä, vai johonkun tiettyyn aikarajaan mennessä ?

Mitä merkitystä sillä yhtäaikaisella julkaisemisella muka olisi? Ei vaikuta ainakaan omiin suojauksiin millään tavalla se mitä muut tekee.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 12 Tammi 2014, 22:37

repe_joke kirjoitti:
TweetyLeaf kirjoitti:Semmoinen asia tuli muuten noista suojauksista, että pitäisikö ne julkaista samalla kellonlyönnillä, vai johonkun tiettyyn aikarajaan mennessä ?

Mitä merkitystä sillä yhtäaikaisella julkaisemisella muka olisi? Ei vaikuta ainakaan omiin suojauksiin millään tavalla se mitä muut tekee.

En itsekään keksi sille kyllä merkitystä. Ei vaikuta omiin suojauksiin mitä muut suojaavat.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 12 Tammi 2014, 22:48

Mr. Smith kirjoitti:
repe_joke kirjoitti:

En itsekään keksi sille kyllä merkitystä. Ei vaikuta omiin suojauksiin mitä muut suojaavat.

Omiin maalivahti suojauksiini saattaa vaikuttaa se, miten monta maalivahtia jää suojaamatta. Erityisesti jos Holtby jatkaa näit 50% otteitaan. Jos edes saa mahdollisuutta tällä kaudella enää.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Kaner » 12 Tammi 2014, 22:51

Mun kohdalla on ainakin iso mahdollisuus sille, että muiden suojaukset vaikuttaa omiin valintoihini. Jos haluatte antaa tämän edun meikälle, niin mikäs siinä, ilolla otetaan kaikki apu vastaan. Esim. tällä nykyisellä miehityksellä viimeisestä class A:n paikasta taistelee fantasy-arvoltaan hyvin tasaväkiset sentteri, laituri ja pakki. Jos näkisin etukäteen muiden class B:t, niin hyvin todennäköisesti se vaikuttaisi omaan päätökseeni siitä kuka noista kolmesta ei sinne päädy.

Tweetyn kanssa siis samoilla linjoilla tässä asiassa.
Kaner

ViestiKirjoittaja repe_joke » 13 Tammi 2014, 11:10

Itse niiden pelaajien fantasyarvo täytyy kuitenkin loppupeleissä arvioida. Se mitä metodia käyttää apunaan on täysin yhdentekevää, sillä itse se päätös täytyy kuitenkin lopulta tehdä.
Ja itse näen tuossa yhtäaikaisessa julkaisussa yhden ongelman yli muiden. Kuka on se luotettava taho joka kerää kaikilta listat ja julkaisee ne tietyllä kellon lyömällä? Sillä jos se julkaisu halutaan tehdä yhtäaikaa, niin ne listat täytyy julkaista yhdessä viestissä samalla kertaa. Ja jos kerta edun saaminen on se syy miksi julkaisu täytyy tehdä yhtäaikaa, niin sitten jonkun pitää tosiaan kerätä listat kaikilta, jotta tämä yhtäaikainen julkaisu onnistuu. Ja itse näen kaikilla tässä liigassa mukana olevilla pienen eturistiriidan kerätä tuommoisia listoja, jos kyse on kerta siitä ettei kukaan saisi etua muiden listojen tutkailusta.

Itse ehdotan, että listat julkaistaan tietyllä aikavälillä. Se on sitten managerista itsestään kiinni haluaako julkaista listansa heti siinä alussa, meneekö julkaisu vasta viimeiselle minuutille, vai tapahtuuko se jossain siinä välissä.
Sillä minä en näe mitään syytä tehdä tuosta yhtään sen vaikeampaa kuin mitä se jo nyt on.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 13 Tammi 2014, 11:55

repe_joke kirjoitti:Itse ehdotan, että listat julkaistaan tietyllä aikavälillä. Se on sitten managerista itsestään kiinni haluaako julkaista listansa heti siinä alussa, meneekö julkaisu vasta viimeiselle minuutille, vai tapahtuuko se jossain siinä välissä.
Sillä minä en näe mitään syytä tehdä tuosta yhtään sen vaikeampaa kuin mitä se jo nyt on.

Minulle käy tämä, enkä oikeastaan sen takia kirjoittanut aiheesta tuota ekaa viestiä.

Syy oli puhtaasti se, että kun tajusin julkistamisien mahdollisesti vaikuttavan omiin valintoihini olisin potenut ainakin jonkunmoisia tunnontuskia käyttää tätä "etua" muiden tietämättä ja kertomatta asiasta.

Mulle ei oikeastaan ole niin väliä toteutetaanko tämä aikavälin vai jonkun tietyn kellonlyömän kanssa ja senpä takia (ja sen, että muiden listat mahdollisesti vaikuttavat omaani) jäävään itseni päätöksestä.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja tinkezione » 13 Tammi 2014, 12:00

Simppelein ratkaisu on asettaa takaraja suojaamiensa pelaajien listojen julkistukselle - jokainen manageri toimikoon julkistuksensa kanssa niin kuin parhaaksi näkee - ja jos takarajasta myöhästyy, commissioner tekee listan vaikka kauden rankkien perusteella. En usko tämän jälkimmäisen vaihtoehdon toteutuvan kenenkään kohdalla, mutta joku sääntö sinnekin pitää keksiä.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Tollisko » 13 Tammi 2014, 20:43

Itse olen myös takarajan kannalla. Pihdatkoon sitten jokainen listaansa niin pitkään kuin haluaa. En usko että valintoihini muiden tekemiset vaikuttavat, mutta en kyllä ole toistaiseksi päässyt itsenikään kanssa sopuun strategiastani suojausten suhteen.
Tollisko

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 14 Tammi 2014, 12:19

Tollisko kirjoitti:Itse olen myös takarajan kannalla. Pihdatkoon sitten jokainen listaansa niin pitkään kuin haluaa. En usko että valintoihini muiden tekemiset vaikuttavat, mutta en kyllä ole toistaiseksi päässyt itsenikään kanssa sopuun strategiastani suojausten suhteen.

Olisiko niitä takarajoja sitten mahdollista asettaa kahta? Itse olen sitä mieltä, että uusille jengeille tarvitsee antaa aikaa perehtyä noihin listoihin ja parhaiten se onnistuisi julkaisemalla alustavat listat runkosarjan jälkeen ja lopulliset listat kauden jälkeen. Näin laajennusjoukkueet ehtisivät tutustumaan noihin listoihin vähän paremmin ja miettimään erilaisia taktiikoita draftiin. Ja lopullisten listojen julkaisun jälkeen päästäisiin kohtuullisessa ajassa siirtymään draftiin.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja weteran » 25 Tammi 2014, 18:47

Jokohan tästä nyt jossain päätöksiä tehty? Itse olisin sitä mieltä että takarajan puitteissa pitäisi toimia. Meneehän se niin karmeen vaikeex jos listat pitäs johonkin tiettyyn kellonlyömään yhtä aikaa paukauttaa näkyville. Itse meinasin ainakin luottaa omaan intuitiooni enkä usko muitten listojen omaani vaikuttavan.
weteran

ViestiKirjoittaja Opatsu » 25 Tammi 2014, 19:29

Mr. Smith kirjoitti:
Olisiko niitä takarajoja sitten mahdollista asettaa kahta? Itse olen sitä mieltä, että uusille jengeille tarvitsee antaa aikaa perehtyä noihin listoihin ja parhaiten se onnistuisi julkaisemalla alustavat listat runkosarjan jälkeen ja lopulliset listat kauden jälkeen. Näin laajennusjoukkueet ehtisivät tutustumaan noihin listoihin vähän paremmin ja miettimään erilaisia taktiikoita draftiin. Ja lopullisten listojen julkaisun jälkeen päästäisiin kohtuullisessa ajassa siirtymään draftiin.

Minun mielestäni kyllä yhden takarajan pitäisi riittää. Takarajan voisi laittaa esimerkiksi finaaliviikon alkuun. Näin laajennusdraftiin osallistuvilla managereilla olisi viikko aikaa tutkia listoja ennen draftia. Jos tuo tuntuu liian tiukalta, niin sitten vaikka viikkoa aikaisemmin. Onhan tuossa pieni mahdollisuus, että jollakin saattaa tulla jotain muutoksia listoihin esim. finaalitaistelussa, kun pitää tehdä tiukkoja ratkaisuja (esim. kun Bosco löi E. Johnsonin waiversiin). Mutta nuo muutokset olisivat siis sallittuja vain pakottavasta tarpeesta.
Opatsu

ViestiKirjoittaja Bosco » 25 Tammi 2014, 20:11

weteran kirjoitti:Jokohan tästä nyt jossain päätöksiä tehty? Itse olisin sitä mieltä että takarajan puitteissa pitäisi toimia. Meneehän se niin karmeen vaikeex jos listat pitäs johonkin tiettyyn kellonlyömään yhtä aikaa paukauttaa näkyville. Itse meinasin ainakin luottaa omaan intuitiooni enkä usko muitten listojen omaani vaikuttavan.

Ei ole mitään päätöksiä vielä, mutta tottakai sieltä tulee jokin takaraja sitten noille päätöksille. Mielellään kuulisin laajennusjoukkueiden managereilta mielipiteitä siitä miten haluaisivat asian hoidettavan, eli playoffien aluksi alustava lista ja lopulliset sitten kauden päätteeksi? Vaiko sitten vasta kauden päätteeksi jokainen toimittaa listat, ja vielä itsenäisesti ilman mitään taktikointimahdollisuutta muiden listojen pohjalta?

Itse suosisin sitä että jokainen joutuu itse tekemään omat päätöksensä eikä saa niihin mitään ulkopuolisia apuja näkemällä toisten listoja. Tämä olisi helppo toteuttaa myös, sillä jokainen voi sitten playoffsien päätyttyä alkaa toimittamaan niitä listoja yv:llä mulle ja kun olen kaikki saanut (siinä olisi deadline niiden toimittamiselle) niin julkaisen ne yhtä aikaa. Ja jottei listat pääse vaikuttamaan omiin päätöksiini, olen valmis ennen kuin muut niitä alkavat mulle lähetellä, lähettää oman lopullisen listani yv:llä laajennusjoukkueiden managereille.

Opatsu kirjoitti:Minun mielestäni kyllä yhden takarajan pitäisi riittää. Takarajan voisi laittaa esimerkiksi finaaliviikon alkuun. Näin laajennusdraftiin osallistuvilla managereilla olisi viikko aikaa tutkia listoja ennen draftia. Jos tuo tuntuu liian tiukalta, niin sitten vaikka viikkoa aikaisemmin. Onhan tuossa pieni mahdollisuus, että jollakin saattaa tulla jotain muutoksia listoihin esim. finaalitaistelussa, kun pitää tehdä tiukkoja ratkaisuja (esim. kun Bosco löi E. Johnsonin waiversiin). Mutta nuo muutokset olisivat siis sallittuja vain pakottavasta tarpeesta.

Lopullisen takarajan on ihan käytännön syistä pakko olla NHL:n runkosarjan päättymisen jälkeen. Siellä kun on nuo pelimäärät, niin ei niitä välttämättä tiedetä kaikkien osalta ennen runkosarjan päätöskierrosta. Siten tuo lopullinen takaraja on järkevintä olla NHL:n runkosarjan päätösviikkoa seuraavana maanantai-iltana (runkosarja päättyy edellisenä sunnuntai-iltana pelattavalla kierroksella). Meidän finaaliviikko on lisäksi NHL:n runkosarjan toiseksi viimeisellä viikolla, niin tuo tarjoaa jokaiselle viikon aikaa tehdä ne lopulliset listansa, ja tässähän on jokaisella nyt tässä vaiheessa usea kuukausi pyöritellä mielessään alustavia listojansa. Eli tuon viikon pitäisi olla riittävä aika lopullisen listan tekemiselle. Jos nyt jonkun pelimäärien saavuttaminen jää viimeisten kierrosten varaan, niin sitä aikaa ei nyt paljoa jää, mutta tuohon jokainen voi etukäteen jo varautua ja olla valmiina mihin lopputulokseen tahansa pelaajan pelimäärien saavuttamisen suhteen.

Jos ja kun siis takaraja olisi maanantai-iltana 14.4, niin siitä voi taas antaa tarpeellisen ajan laajennusjoukkueiden managereille tutustua listoihin ennen draftin aloittamista. Ei tätä älyttömällä kiireellä tarvi ajaa läpi, mutta jos joku viikko riittäisi lopullisten listojen pohjalta tapahtuvaan valmistautumiseen niin olisi hyvä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Opatsu » 25 Tammi 2014, 21:50

Bosco kirjoitti:...

Aivan. Enpä tosiaan tuota pelimäärä-aspektia osannut ajatella ollenkaan. Minusta tuo aikataulu kuulostaa oikein hyvältä ja tuolta pohjalta voitaisiin lähteä asiaa edistämään. Minulla tosiaan ei ole väliä, että koska se laajennusdrfati järjestetään listojen julkaisemisen jälkeen, mutta liian pitkää aikaa tuossa ei voi pitää, että pystyy tekemään muutoksia omaan joukkueeseen, jos haluaa. Uudet managerit voisivat myös ottaa kantaa, että kuinka nopealla aikataululla ovat valmiina draftiin.
Bosco kirjoitti:Itse suosisin sitä että jokainen joutuu itse tekemään omat päätöksensä eikä saa niihin mitään ulkopuolisia apuja näkemällä toisten listoja. Tämä olisi helppo toteuttaa myös, sillä jokainen voi sitten playoffsien päätyttyä alkaa toimittamaan niitä listoja yv:llä mulle ja kun olen kaikki saanut (siinä olisi deadline niiden toimittamiselle) niin julkaisen ne yhtä aikaa. Ja jottei listat pääse vaikuttamaan omiin päätöksiini, olen valmis ennen kuin muut niitä alkavat mulle lähetellä, lähettää oman lopullisen listani yv:llä laajennusjoukkueiden managereille.

Tämä kuulostaa tasapuoliselta ehdotukselta kaikille.
Opatsu

ViestiKirjoittaja weteran » 25 Tammi 2014, 22:13

Boscon ehdotus saa äänen täältä. Toimii ainakin mulle
weteran

ViestiKirjoittaja repe_joke » 25 Tammi 2014, 22:49

Itse pystyisin tekemään listan vaikka heti alle 5 minuuttiin, itselleni kyseessä on siis täysin yhdentekevä asia. Joten mennään vaan mun puolesta tuolla Boscon systeemillä, kerta tuolle salaamiselle on selkeästikkin muilla joukkueilla jotain perusteitakin. Oman joukkueen suhteen sitä ei ole, sillä jokainen tämän liigan manageri kyllä osaa minun porukasta katsoa ne 8 parasta jotka on suojassa, ja sen jälkeen 5 seuraavaa joista lähtee vain yksi, ja lopulta muut paskat joista ei välttämättä lähde ketään.
repe_joke

ViestiKirjoittaja tinkezione » 25 Tammi 2014, 23:05

Boscon systeemi kelpaa mulle.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Kaner » 25 Tammi 2014, 23:14

Viikon valmistautumisaika listojen julkistusten jälkeen kuulostaa liioittelulta. Mun mielestä tuo drafti pitäisi pystyä vetämään käytännössä heti sen jälkeen kun listat on julkistettu, tai jos ei pysty, niin sitten on varmaankin väärässä paikassa.
Kaner

ViestiKirjoittaja Tollisko » 25 Tammi 2014, 23:57

Boscon ehdotukselle puolto täältäkin.
Tollisko

ViestiKirjoittaja Grizzle » 26 Tammi 2014, 01:18

Hyvältä kuulostaa.
Grizzle

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 26 Tammi 2014, 09:38

Kaner kirjoitti:Viikon valmistautumisaika listojen julkistusten jälkeen kuulostaa liioittelulta.

On meillä viikko tai enemmänkin varattu esim Entry drafteihin, joten ei tuo mitenkään liian pitkä aika. Ja Entryssä pelaajat on valmiiksi jo järjestyksessä. Varmastihan tämänkin draftin pystyisi vetään lonkalta, mutta lopputuloksena ei välttämättä olisi kovinkaan tasapainoinen joukkue.

itselle käy tuo esitetty malli.
Mr. Smith

EdellinenSeuraava

Paluu Kehitysideat