Draftaamiseen uutta ideaa

Draftaamiseen uutta ideaa

ViestiKirjoittaja Mängimies » 04 Heinä 2022, 11:51

Laitetaan nyt tänne kehitysideoiden boksiin satunnaisia ajatuksia draftista ja sen kehittämisestä meidän fantasy-liigan osalta. Asia on luonnollisesti hyvin ajankohtainen juuri nyt.

Meillä on menty vuosikaudet hyväksi havaitulla tyylillä draftaamisen suhteen eli foorumilla vuoro vuorolla eteenpäin niin että jokaiselle vuorolle on reilusti aikaa. Koko homma saadaan läpi muutamassa päivässä ja joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta kaikki managerit ovat aktiivisesti mukana. Ja ne jotka eivät ole, niin saavat sitten suoraan korkeimmat vapaana olevat pelaajat. Homma siis toimii näin eikä tätä tapaa ole tarvetta kritisoida.

Vaan entäpä jos olisi toinen tapa? Olisiko innostusta saada enemmän oikean draftin hektisyyttä ja tunnelmaa livedraftin muodossa. Tässä tapauksessa live ei tarkoita, että managerien olisi kokoonnuttava fyysisesti samaan tilaan, vaan että homma vedettäisiin ns. kerralla läpi joillain noista netin valmiista draftausalustoista. Sen enempää niihin tutustumatta heitän tähän esimerkkinä vaikkapa ao. linkin: https://draftprospectshockey.com/draftsim/#/

Olisiko tällaisessa ideaa tai saisiko kannatusta? Tietenkään jo ovella olevaan draftiin en lähde ehdottamaan muutosta, mutta ehkä tulevaisuutta silmällä pitäen.

Plussat:
+ draft-päivän ”aitous”, sen jännitys ja hektisyys
+ sitouttaisi managerit perehtymään draft-ikäluokkaan kenties nyt nähtyä paremmin

Miinukset:
- ajankohta eli lomakausi ja täten kaikille sopivan ajan löytäminen (voi olla myös plussa sillä tällä tavalla homma menee nopeammin läpi vrt. nykyinen tapa

Tämä voidaan kuopata kuolleena ideana vaikka heti, mutta mielestäni kiva keskustella myös uusista tavoista pyörittää tätä liigaa, draftia yms.
Mängimies

Re: Draftaamiseen uutta ideaa

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 07 Heinä 2022, 10:13

En ainakaan vastusta ideaa, tosin en tiedä minkälaiset perhetilanteet porukalla täällä on, että onko koko päivän draftiin ottaminen lomalla edes mahdollista. Sen draftaamisen lisäksi olisi kuitenkin hyvä keritä tekemään treidejä jossain välissä, eikä ne aina ole niin nopeita kommunikoida kuin oikeassa draft tilaisuudessa puhelimen välityksellä.

Pidän siis itse ideasta, ja itselleni tuo todennäköisesti sopisi hyvin, mutta vaatisi kyllä kaikkien sitoutumisen, jos yksi tai kaksi manageria jää pois, latistaa se tunnelmaa aika lailla.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Weissflog » 07 Heinä 2022, 19:47

Mä kannatan, ja jos ei tässä toteudu, niin olisi mahtavaa sopivalla porukalla vuokrata vaikka mökki viikonlopuksi ja ottaa Yahoon yhden kauden liigan draft livenä.

Eli mä mieluusti oisin jossain formaatissa tätä mukana ideoimassa.
Weissflog

ViestiKirjoittaja Tollisko » 07 Heinä 2022, 21:03

Hyvältä kuulostava idea. Ainoastaan tuo kaikille sopiva aika voi olla mahdoton tehtävä.
Tollisko

ViestiKirjoittaja Opatsu » 09 Heinä 2022, 10:58

Joo, erittäin hyvä idea, mutta valitettavasti ei varmasti tule 20 hengen manageriporukalla toteutmaan.

Sinänsä tuo Weissflogin varjomanagerointi vähän leppoisammalla otteella kulostaa hyvältä.
Opatsu

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 11 Heinä 2022, 03:57

Weissflog kirjoitti:Mä kannatan, ja jos ei tässä toteudu, niin olisi mahtavaa sopivalla porukalla vuokrata vaikka mökki viikonlopuksi ja ottaa Yahoon yhden kauden liigan draft livenä.

Eli mä mieluusti oisin jossain formaatissa tätä mukana ideoimassa.

Mähän pyöritin sitä fire and forget liigaa aikanaan. Nyt ei kerkiä, mut idean saa varastaa.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja wundermann » 18 Heinä 2022, 13:25

Tuo on erittäin hauska konsepti, jota olen ollut tekemässä toisessa liigassa useampana vuonna. Ongelma tosiaan on porukan paikalle, tai edes langoille saaminen. 16 joukkueen liigassa on yleensä ollut noin 12 jäsentä paikalla, ja pari muutaon sitten hoitanut tietokoneella varaukset kotoa käsin. Poissa olevatkin ovat kyllä käytännössä aina toimittaneet jonkinlaiset listat, josta heille on varattu pelaajat. Yleensä on ollut sitten yksi joukkue, jolle on varattu yahoon listalta. Hauskoja iltoja nuo ovat aina olleet, ja draftikin on mennyt läpi verrattain hyvin. Kyllä minä olen ainakin alustavasti kiinnostunut, jos tuollaista ruvetaan puuhaamaan tähän tai johonkin muuhun konseptiin.
wundermann

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Heinä 2022, 16:48

Tää olisi hyvä idea onlinena järjestää. Tietty vaatii melkein kokonaisen päivän varata asialle. Esimerkiksi jos vaikka varausaika olisi 10 min ja keskimäärinen varaukseen todellisuudessa kulutettu aika vaikka 4 minuuttia, niin sadan varauksen tekemiseen kuluisi hyvälläkin tuurilla se seitsemisen tuntia, mutta olisi varauduttava ainakin 10 tuntiin. Kesälomakaudella voi olla turha haaveilla yhteisestä päivästä ilman että useammalla olisi samana päivän menoa tai ”kotoa kerrottua menoa”. Draft siis siirtyisi helposti paljon kauemmaksi oikeasta draftista minkä näen ainoana negatiivisena asiana.
AnFa

Paluu Kehitysideat