Keskustelu varatuista pelaajista

Re: Keskustelu varatuista pelaajista

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 17 Huhti 2014, 21:01

Bostonilta siis lähti:

Holtby, Eakin ja Green.

Tuntuu aika helvetin pahalta tällä hetkellä, toisaalta samaan aikaan olen tietyllä tapaa tyytyväinen, että Laajennusjoukkueet saivat materiaalia jolla pärjätä.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 21:20

Pakko nyt ihmetellä Kanerin tavoin, että Lance Bouma sitten kelpas, mutta Jared Cowen ei sitten kenellekään. Itseltä lähtenyt nyt ne worst case scenarion mukaiset pelaajat, eiköhän sama vielä jatku D:ssäkin.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja weteran » 17 Huhti 2014, 21:22

Toronto voikin tässä vaiheessa julistautua laajennusdraftin voittajaksi. menetyksiä ei C-luokassa tullut joten maksimi menetykset ovat siis Louie Eriksson, Jan Hejda, Zac Rinaldo ja Mike Weber... lisäksi uskoisin että kolmesta viime mainitustakin yksi jää riesoikseni :)
En edes parhaissa päiväuni kuvitelmissani uskonut tälläisellä setillä selviäväni. Toki olin luottavainen, koska kaikki tärkeimmät pelaajani joko jäivät laajennuksen ulkopuolelle taikka mahtuivat A-listalle
weteran

ViestiKirjoittaja Footless » 17 Huhti 2014, 21:23

Mr. Smith kirjoitti:Pakko nyt ihmetellä Kanerin tavoin, että Lance Bouma sitten kelpas, mutta Jared Cowen ei sitten kenellekään. Itseltä lähtenyt nyt ne worst case scenarion mukaiset pelaajat, eiköhän sama vielä jatku D:ssäkin.

Mä en voi sietää Cowenia, enkä osais mitenkään kuvitella sitä omassa jengissäni. Bouman kohdalla oletinkin, ettei se oikein aukene, muttei se kyllä auennut oikein mullekaan. Tuntu vaan hyvältä pickiltä ja uskon että potentiaalia on parantaa vielä noista lukemista.
Footless

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 21:24

Ja D-luokka alkoi. Vittu.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Weissflog » 17 Huhti 2014, 21:31

Cowen ois ollu ihan ok valinta, mutta ei noiden pakkien kanssa oo ollu niin hoppu. Tossa Neuvirthia ottaessani oli kyllä aika hiton monta hyökkääjää ensin kirjoitettuna. Mutta oli pakko ottaa Neuvirth, josko pääsis edes 1B-kassariksi Buffalossa. Aika hiton kumma säkä käynyt maalivahtien kanssa - ollut tosi monta kertaa ottamassa, mutta just ennen mua joukkue josta ottamassa "blokattu".

Brouwer oli mulle selkeä valinta D-luokan ekaksi pickiksi samalla sekunnilla kun näin suojauslistat, sekä tajusin varaavani ekana.
Todella todella mehukas mies tähän formaattiin, ainakin mun mielestä. Kunnon mulkku, joka tekee yv-maalejakin ja kaivaa aloituksia laiturin tontilta.
Weissflog

ViestiKirjoittaja Tollisko » 17 Huhti 2014, 21:33

Mr. Smith kirjoitti:Pakko nyt ihmetellä Kanerin tavoin, että Lance Bouma sitten kelpas, mutta Jared Cowen ei sitten kenellekään. Itseltä lähtenyt nyt ne worst case scenarion mukaiset pelaajat, eiköhän sama vielä jatku D:ssäkin.

Eikö worst case scenariossa kuitenkin olisi mennyt 2 ukkoa C:stä?
Tollisko

ViestiKirjoittaja AnFa » 17 Huhti 2014, 21:39

Täysin vastoin omia kuvitelmia meni myös C Class. Oma top-5 aakkosjärjestyksessä olisi ollut Atkinson, Green, Foligno, Eakin & Zuccarello. Green meni vasta lopussa ja Atkinson sai jäädä vanhaan seuraan.

Ja jos palaan vielä tuohon B:hen, niin löi todella ällikällä tuo puolustajien suosio. Itse olisin varmaan valinnut puolustajista vain Hamiltonin. Sen verran hyviä hyökkääjiä ja maalivahteja oli tarjolla tiimeissä joissa hyvät puolustajatkin olivat.
AnFa

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 17 Huhti 2014, 21:43

AnFa kirjoitti:Täysin vastoin omia kuvitelmia meni myös C Class. Oma top-5 aakkosjärjestyksessä olisi ollut Atkinson, Green, Foligno, Eakin & Zuccarello. Green meni vasta lopussa ja Atkinson sai jäädä vanhaan seuraan.

Ja jos palaan vielä tuohon B:hen, niin löi todella ällikällä tuo puolustajien suosio. Itse olisin varmaan valinnut puolustajista vain Hamiltonin. Sen verran hyviä hyökkääjiä ja maalivahteja oli tarjolla tiimeissä joissa hyvät puolustajatkin olivat.

Pakkien suosio on yllättänyt kyllä mutkin, sillä vapaissa on pakkeja yllinkyllin. Silti, ehkä tuo cap hit vaikutti noihin valintoihin oletettua enemmän ?
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Weissflog » 17 Huhti 2014, 21:45

AnFa kirjoitti:Täysin vastoin omia kuvitelmia meni myös C Class. Oma top-5 aakkosjärjestyksessä olisi ollut Atkinson, Green, Foligno, Eakin & Zuccarello. Green meni vasta lopussa ja Atkinson sai jäädä vanhaan seuraan.

Tuo Atkinsonin missaaminen harmittaa mua isosti. Olisin miehen ottanut, mutten päässyt nappaamaan. Tarkemmin sanottuna olisin ottanut Brassardin ja Atkinsonin, mutta "jouduin" ottamaan Richardsin ja Ottin..pieni palkka- ja ikäero..hitto..

Maalivahdit, niinpä. Luotin että saan B-kierroksen lopussa maalivahdin - no ei kannata luottaa mitään tässä draftissa. On yllättänyt minutkin miltei kaikki, mutta se on myös tämän homman suola :)
Weissflog

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 21:47

Tollisko kirjoitti:Eikö worst case scenariossa kuitenkin olisi mennyt 2 ukkoa C:stä?

No itse asiassa ei. Oma toive oli Pavelec + 2 C-luokan pelaajaa. D-luokka piti jäädä ihan koskemattomaksi. No, eka meni ykköspakki, sitten meni moke mitä ei pitänyt mennä, sitten Brouwer ja vielä lähtee yks kova peluri jonka nimi on jo kaikkien huulilla.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kaner » 17 Huhti 2014, 21:53

Odotin myös, että esim. Teddy Purcellille olisi ollut jonkinlaiset markkinat ennen kuin aletaan koskemaan näihin mattstajaneihin yms. roinaan.
Kaner

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 17 Huhti 2014, 22:18

Sekeran varaus oli ensimmäinen positiivinen uutinen Vancouverin osalta. Olin ihan varma Bieksan lähdöstä tai varavaihtoehtona Greissin varaamisesta. No, tulos oli joka tapauksessa varsin karu ja siitä enemmän kun tulee palattua mökiltä.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 17 Huhti 2014, 22:23

Mr. Smith kirjoitti:Sekeran varaus oli ensimmäinen positiivinen uutinen Vancouverin osalta. Olin ihan varma Bieksan lähdöstä tai varavaihtoehtona Greissin varaamisesta. No, tulos oli joka tapauksessa varsin karu ja siitä enemmän kun tulee palattua mökiltä.

Noh, kiitä kolikkoa. Sekeran ja Bieksan välillä oon miettiny koko laajennusdraftin ajan. Höpsismin voimalla tällä kertaa. Kolikon voimaa ei voi uhmata, joten olen erittäin tyytyväinen!
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Mängimies » 17 Huhti 2014, 23:00

Kaner kirjoitti:Odotin myös, että esim. Teddy Purcellille olisi ollut jonkinlaiset markkinat ennen kuin aletaan koskemaan näihin mattstajaneihin yms. roinaan.

Täytyy sanoa, että itse missasin Purcellin syystä tai toisesta ihan kokonaan. Ottaisin kymmenen kertaa kymmenestä Teddyn ennen Stajania, mutta nyt kävi näin. Vaikka onhan tuo Sara Siepin rakastaja varsin yksipuolinen fantasymielessä. Ja Matt Stajanille sanon (kun tätä kuitenkin luet), että kyllä sinullekin käyttöä keksitään.
Mängimies

ViestiKirjoittaja Mängimies » 17 Huhti 2014, 23:48

Alkaa käydä varteenotettavat pelaajat vähiin. Eikai haittaa jos on jo nyt sellainen tunne, että pieleen meni?
Mängimies

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 17 Huhti 2014, 23:50

Mängimies kirjoitti:Alkaa käydä varteenotettavat pelaajat vähiin. Eikai haittaa jos on jo nyt sellainen tunne, että pieleen meni?

Eikös tuo tunne kuulu olennaisena osana jokaiseen draftiin :)
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Footless » 17 Huhti 2014, 23:54

Mängimies kirjoitti:Alkaa käydä varteenotettavat pelaajat vähiin. Eikai haittaa jos on jo nyt sellainen tunne, että pieleen meni?

Toivottavasti ei haittaa, mulla on ollut semmoinen aika hetken. Martin oli vielä suht helppo valinta, mutta Dillonia mietin pitkään ja vaihtoehtoja oli paljon.
Footless

ViestiKirjoittaja Kaner » 18 Huhti 2014, 03:57

Dillonin menetys riipaisee kyllä hieman. Toisaalta on luultavasti saamassa roimaa palkankorotusta, joten...
Kaner

ViestiKirjoittaja Opatsu » 18 Huhti 2014, 06:34

Vaikka tuossa jo kerkesin sanomaan, että mitään korvaamatonta ei enää ole menetettävänä, niin kyllähän joukueen taklaustilaston kahden kärkinimen (Martin ja Wingels) poistuminen joukkueesta pistää vituttamaan. Siinä lähti sitten ~600 taklausta kaudessa menemään, joten tuota ei ehkä parilla pelaajalla kovin äkkiä korvata.
Opatsu

ViestiKirjoittaja Bosco » 18 Huhti 2014, 07:52

C-kategorian osalta suurin yllätys itselleni oli se, että kenellekään ei kelvannut tinken listoilta Colin Wilson. Olin aivan varma että viedään sieltä. Nuori, halpa ja ennen kaikkea potentiaalinen kaveri. Aika täydellinen haku nähdäkseni laajennusjoukkueelle. Varmaan tekee vielä sen läpimurtonsakin nyt kun Trotz lähti ja tilalle tulee uusi valmentaja. Olin itse asiassa yllättynyt jo että tinke suojasi Hemskyn ja Staffordin B-luokassa ennen tätä.

Jos Toronto julkaisi itsensä jo voittajaksi, niin nostaisin kyllä Bluesin siihen rinnalle. Ei sillä ettäkö Jokinen ja Ott olisivat huonoja varauksia, mutta siinä meni erinomainen taktikointimahdollisuus laajennusjoukkueiden managereilta välistä. Bluesilla kun oli D-kategoriassa laadullisesti paras tarjolla oleva kolmikko. Veikkaan että TaoTaota olisi harmittanut luopua Jokinen, Ott, Berglund kolmikon sijaan kolmikosta Berglund, Eller, Ellis.

Joitain yllätyksiä ollaan siis nähty draftin kuluessa ja hyvä näin. Yllätykset pitävät homman mielenkiintoisena.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kaner » 18 Huhti 2014, 08:02

Jeps kyllähän tuo Wilsonin varaamatta jättäminen on yksi draftin suurimpia yllätyksiä. Columbuksen toimistolla luultavasti nauretaan matkalla pankkiin kun miettii draftin menetyksiä. Bouwmeesterista eroon pääseminenkin on nähdäkseni lähinnä vain hyvä asia, ei oo enää viemässä minuutteja sethjoneseilta ja romanjoseilta.
Kaner

ViestiKirjoittaja weteran » 18 Huhti 2014, 08:09

Onhan tuolla muutama muukin, joka on selvinnyt vähillä menetyksillä... Pointtina olikin että muiden menetykset vs omat menetykset varmuudella tasoittaa tilannetta torontolle päin. Ja aina pitää olla pikku provoakin mukana :)
weteran

ViestiKirjoittaja Kaner » 18 Huhti 2014, 08:14

Joo olihan se oikeastaan alunperinkin selvää, että tämä drafti tulee tasoittamaan liigan voimasuhteita entisestään, mikä on vaan ihan hyvä asia. Lisää mukavasti haastetta, eikä kukaan voi jäädä laakereille makaamaan ja nauttimaan aiemmasta klooriasta.
Kaner

ViestiKirjoittaja TaoTao » 18 Huhti 2014, 09:11

[quote="Bosco"]Bluesilla kun oli D-kategoriassa laadullisesti paras tarjolla oleva kolmikko. Veikkaan että TaoTaota olisi harmittanut luopua Jokinen, Ott, Berglund kolmikon sijaan kolmikosta Berglund, Eller, Ellis.[/quote]

Kyllä, juuri näin. Tämä oli ehdottomasti eniten pelkäämäni vaihtoehto, onneksi D-ryhmään laitettu riski kannatti kun arvasin draftin kulun jotakuinkin oikein. Lars Elleristä on mainittava, että vielä joulukuun alussa olin laskenut hänet A-mieheksi, siitä alkanut alamäki tiputti porukan hännille. Berglund harmittaa (oli vielä alkuperäisiä varauksiani), mutta uskoin hänen menetyksensä olevan "pakollinen". Jos Pate pääsee hitchcockiudesta johonkin hyökkääväksi 2-ketjun sentteriksi niin 25+25 tehoja voi odottaa kaudesta toiseen.
TaoTao

EdellinenSeuraava

Paluu Expansion Draft