Yleinen keskustelu laajennusdraftista

Re: Yleinen keskustelu laajennusdraftista

ViestiKirjoittaja weteran » 13 Huhti 2014, 21:55

TweetyLeaf kirjoitti:Lista lähti Bostonista tänään.

Olisin kuvitellut, että olisin vääntänyt stateista jotain exceliä ja muuta, mutta turhauduin heti alkuunsa moiseen touhuun ja lista onkin enemmänkin "mutu" kun suoraan statseihin perustuva. Tätä varmasti moni pitää virheenä kun fantasystä kuitenkin on kyse, mutta nyt mentiin tällä ihan sillä perusteella, että itsellä on parempi fiilis lähteä tunteen pohjalta ratkaisuihin kun tehdä jotain ennakkoarvioita kaikista pelaajista täydellisen joukkueen rakentamiseen.

Mie vedän peliä läpi kokoajan fiilispohjilta, toki tarkkailen tilastoja ja katson pelejäkin, mutta fiilispohjalta tein ratkaisut laajennuksen suhteen ja aika fiilispohjalta lähti useimmat kaupatkin loppukaudella :) edelleen vaan on se fiilis, että ainakin yksi pelaaja on väärin sijoitettu, mutta minkäs teet :)

huomenna illallako tulee kaikkien listat julkisiksi?
weteran

ViestiKirjoittaja Weissflog » 13 Huhti 2014, 21:57

Bosco kirjoitti:Kaikki listat ovat saapuneet. Parilla listalla on vielä muutama pelaaja, joilla pelit voivat tulla yön aikana täyteen ja lopullinen lista riippuu siitä tulevatko kyseiset pelaajat laajennuksen piiriin vai eivät. Lisäksi nuo tänään lähetetyt listaa pitää vielä tarkistaa, ainakin Columbuksella on listassaan hieman muokattavaa. Huomisen aikana julkaisen kuitenkin kaikki listat samanaikaisesti.

Jos sulla on Bosco Tampankin lista hallussa, niin voisit välittää meille uusille managereille myös :)
Weissflog

ViestiKirjoittaja Bosco » 13 Huhti 2014, 22:07

Weissflog kirjoitti:
Bosco kirjoitti:Kaikki listat ovat saapuneet. Parilla listalla on vielä muutama pelaaja, joilla pelit voivat tulla yön aikana täyteen ja lopullinen lista riippuu siitä tulevatko kyseiset pelaajat laajennuksen piiriin vai eivät. Lisäksi nuo tänään lähetetyt listaa pitää vielä tarkistaa, ainakin Columbuksella on listassaan hieman muokattavaa. Huomisen aikana julkaisen kuitenkin kaikki listat samanaikaisesti.

Jos sulla on Bosco Tampankin lista hallussa, niin voisit välittää meille uusille managereille myös :)

Se oli yksi ensimmäisistä saapuneista listoista. Sen lopullinen järjestys riippuu kuitenkin siitä pelaako yksi pelaaja tulevana yönä vai ei, joten en viitsi vielä lähettää kun sen lopullinen muoto ei ole selvillä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 13 Huhti 2014, 22:08

Nyt kun laajennusjoukkueilla ja Boscolla on listat tiedossa, niin mielenkiinnosta on pakko kysellä, että tuntuuko laatu olevan riittävän hyvää mitä tuolta saa poimittua ?
Tämän systeemin kanssa käytiin aikamoista miettimistä, ja yritettiin saada mahdollisimman hyvät lähtökohdat uusille joukkueille mutta kuitenkaan tuhoamatta vanhojen joukkueiden kovalla työllä rakennettuja joukkueita täysin atomeihin. Eli sitä balanssia expansioniin haettiin, toivottavasti siinä onnistuttiin ??
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Weissflog » 13 Huhti 2014, 22:15

TweetyLeaf kirjoitti:Nyt kun laajennusjoukkueilla ja Boscolla on listat tiedossa, niin mielenkiinnosta on pakko kysellä, että tuntuuko laatu olevan riittävän hyvää mitä tuolta saa poimittua ?
Tämän systeemin kanssa käytiin aikamoista miettimistä, ja yritettiin saada mahdollisimman hyvät lähtökohdat uusille joukkueille mutta kuitenkaan tuhoamatta vanhojen joukkueiden kovalla työllä rakennettuja joukkueita täysin atomeihin. Eli sitä balanssia expansioniin haettiin, toivottavasti siinä onnistuttiin ??

Ihan hiton vaikeaa hahmottaa mimmoisen nipun noista saa revittyä. Riippuu paljolti toki noista kolmesta muusta managerista ;)
Maalivahtien kanssa tulee olemaan tosi haastavaa, mutta sen nyt melkein arvasikin. Toki noita listoja katsomalla tuntuu että onhan siellä tasoa kovasti, mutta siellähän ne on suurin osa B-luokassa, joista saa vain yhden per tiimi napata. Ja se on totta ettei noita teidän vaivalla kasattuja tiimejä pahemmin tulla tuhoamaan, vaikkakin teidän mielipide saattaa olla jotain ihan muuta..

Pirun kivat ja haastavat ajat tulevat olemaan edessä joka tapauksessa. Eiköhän tässä muutama kausi olla aika vaikeuksissa, mutta katotaan miten käy :ugeek:

EDIT:

Bosco kirjoitti:
Se oli yksi ensimmäisistä saapuneista listoista. Sen lopullinen järjestys riippuu kuitenkin siitä pelaako yksi pelaaja tulevana yönä vai ei, joten en viitsi vielä lähettää kun sen lopullinen muoto ei ole selvillä.

Tämä selkeä, odotellaan.
Weissflog

ViestiKirjoittaja tinkezione » 13 Huhti 2014, 22:51

Columbuksen listaa muokataan sen verran, että IR-listalla majaileva pahoista loukkaantumisista tällä kaudella kärsinyt Alex Tanguay lähtee waivereihin. Muuta hämminkiä ei pitäisi olla.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 01:22

Kyllä tuosta draftista ihan kohtuullisen jengin saa revittyä kasaan, mutta tosiaan veskojen kanssa voi olla aika tiukkaa kun parhaat on jotain Reimerin tasoisia seuloja.

Jostain kumman syystä lätkä rupes vituttamaan tossa pari viikkoa sitten ja vähän lopahti mielenkiinto koko lajia kohtaan. Tänään oli jo parempi fiilis ja intouduin noita oikein tutkiskelemaan enemmänkin. Ehkä mä jotain järkevää saan lopulta tuolta varattua. Katsotaan.
Footless

ViestiKirjoittaja AnFa » 14 Huhti 2014, 09:29

Ilmoitteletko Bosco kaikkien listat kerralla, jos ne sinulla on vai aletaanko postailemaan johonkin ketjuun kukin omia listoja?
AnFa

ViestiKirjoittaja Bosco » 14 Huhti 2014, 09:37

AnFa kirjoitti:Ilmoitteletko Bosco kaikkien listat kerralla, jos ne sinulla on vai aletaanko postailemaan johonkin ketjuun kukin omia listoja?

Julkaisen ne kaikki kerralla samassa viestissä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Bosco » 14 Huhti 2014, 10:27

Suojauslistat on nyt julkaistu lopullisissa muodoissaan.

Kävin ne kaikki itse lävitse ja lisäksi Tweety on käynyt puolet sekä Smith toisen puoliskon lävitse, joten niiden pitäisi olla kaikilta osin kunnossa. Jos kuitenkin havaitsette niissä jotain epäkohtia, niin ilmoitelkaahan välittömästi.

Lista on julkaistu joukkueittain jäsenneltynä. Mikäli laajennusjoukkueet haluavat ne listat myös luokittain järjestettynä, niin sen voin myös tehdä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Bosco » 14 Huhti 2014, 13:11

Keithin aika Pittsburghissa jäi sitten kahden kuukauden mittaiseksi.

Hienoa saada kuitenkin laajennusdrafti heti käyntiin!
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Weissflog » 14 Huhti 2014, 13:15

Bosco kirjoitti:Keithin aika Pittsburghissa jäi sitten kahden kuukauden mittaiseksi.

Hienoa saada kuitenkin laajennusdrafti heti käyntiin!

Kuten tuossa jo Boscon kanssa yksityisviestein jo juteltiinkin, oli tämä todella vaikea valinta. Monenlaisessa draftissa on tullut oltua mukana, mutta nyt oli kyllä ylivoimaisesti monimutkaisin picki. Pääsin valitsemaan "parhaan" päältä ja samalla ehkä ohjaamaan draftia parhaaksi katsomaani suuntaan. Mikä se suunta on - no sitä en teille vielä kerro :)

Duncan Keithistä saadaan luotettava puolustuspään ankkuri moneksi vuodeksi. Norris-mies, jonka palkka ei ole Norris-miehen tasoa.
Weissflog

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 14:32

TweetyLeaf kirjoitti:Nyt kun laajennusjoukkueilla ja Boscolla on listat tiedossa, niin mielenkiinnosta on pakko kysellä, että tuntuuko laatu olevan riittävän hyvää mitä tuolta saa poimittua ?

Täällä on alkanut tapahtua eilisillasta lähtien ja viestit on luettu vain kännykällä. Viestien kirjoitus onnistuu paremmin koneella, joten otan kantaa vasta nyt.

Pintapuolin näyttää ihan hyvältä, mutta kun huomioidaan suurimman osan olevan juuri B-luokassa, ei siitä kovin hyvää irtoa (ellei ole tuuria ja taitoa :)). Vähän korpivaellusta saattaa tulla. Varsinkin maalivahdit muodostavat ongelman, jostain sellainenkin pitäisi taikoa. O16-joukkueiden täydellinen palasiksi pistäminen olisi kuitenkin ikävää, joten uskon, että tässä on ihan hyvä balanssi.

En ihan heti pysty varaustani tekemään, pakko tutkia ensiksi eilen tulleiden listojen B-luokat. Toki tuon Keithin olisin itsekin varannut nyt, joten vähän ärsyttää...

Olen myös päivystämässä ircissä usein, joten toivoisin sinne muitakin keskustelemaan laajennusdraftin edistymisestä. Ainakin Weissflog voisi tulla kuuntelemaan valitustani Keithin varauksesta.

Onnea muille laajennusjoukkueille draftiin ja jaksamista O16-joukkueille meidän ottaessa mahd. suosikkipelaajianne! (Tweety ei suojannut Bollandia A-luokassa :))

ps. Jostain kumman syystä on ollut uteliaisuutta tuohon Tampan listan saapumisen ajankohtaan. Missä kohtaa listojen tuloja se tuli, jos saan kysyä?
LostHorizon

ViestiKirjoittaja TaoTao » 14 Huhti 2014, 14:51

LostHorizon kirjoitti:ps. Jostain kumman syystä on ollut uteliaisuutta tuohon Tampan listan saapumisen ajankohtaan. Missä kohtaa listojen tuloja se tuli, jos saan kysyä?

Yltä Boscon viestistä ymmärsin, että oli tullut jo alkupäässä, mutta listalla oli pelaaja jonka kohtaloa (pelimäärä) piti odotella viimeiselle kiekalle asti.

Hienoa, että homma pöyrähti heti käyntiin. Heti ensimmäinen varaus oli mielestäni mielenkiintoinen jo siinäkin mielessä, että siinä vähän niinkuin suljettiin samalla muilta managereilta joitain ovia. Siinä mielessä tämä luokkien ja varausrajoitusten määrä tekee selkeän strategian luonnista aika mahdotonta, kun toinen manageri voi pilata millä tahansa hetkellä tahtomattaan suunnitelmat lyömällä jonkun ryhmän varauksellaan "kiinni".

Mielenkiinnolla odotetaan mitä tuleman pitää. Poikkeuksellinen tilannehan tämä on fantasiapeleissä, että toiset managerit pääsevät aivan suoraan vaikuttamaan oman joukkueen koostumukseen. Tästä kun napataan yhdeltä joukkueelta vaikka se maksimi neljä pakkia (jos siis ymmärsin sääntöjä vähää alusta) niin tietää ainakin mitä listoja kesällä tulee tuijoteltua.
TaoTao

ViestiKirjoittaja Bosco » 14 Huhti 2014, 14:53

LostHorizon kirjoitti:ps. Jostain kumman syystä on ollut uteliaisuutta tuohon Tampan listan saapumisen ajankohtaan. Missä kohtaa listojen tuloja se tuli, jos saan kysyä?

Tulokasmanagereilta tuli ensimmäisenä listat. Weteran oli ensimmäinen mulle listansa lähettänyt ja fourtyone toinen. Fourtyone ei ilmeisesti lähettänyt sitä laajennusjoukkueiden managereille, mutta toisaalta ei se ollut välttämätöntäkään. Ehkä etukäteen kuitenkin ajatuksena oli näiden listojen julkaisu kaikille samaan aikaan :)

Edit. Tosiaan Silfillä tuli ne pelit vasta viime yönä täyteen, joten lopullinen muoto riippui siitä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 15:17

Mä rupesin vasta eilen noita tarkemmin tutkimaan, kun alkoi loma ja oli aikaa illalla. Aika fiilispohjalta tein B-listan, vaikeahan noita on oikein pelkillä tilastoilla saada haluamakseen, kun kuitenkin jollain tapaa pitäisi joukkueeseen sitoutua ja sitä omanaan pitää. Jonkun silmään valinnat voivat toki olla vähän omituisia, mutta mulle on tärkeää että pelaajat ovat sellaisia jotka itse oikeasti haluan joukkueeseen ja joita voin tarvittaessa roikottaa mukana pidemmänkin tovin ilman vitutuksia.
Footless

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 14 Huhti 2014, 15:23

Footless kirjoitti:Mä rupesin vasta eilen noita tarkemmin tutkimaan, kun alkoi loma ja oli aikaa illalla. Aika fiilispohjalta tein B-listan, vaikeahan noita on oikein pelkillä tilastoilla saada haluamakseen, kun kuitenkin jollain tapaa pitäisi joukkueeseen sitoutua ja sitä omanaan pitää. Jonkun silmään valinnat voivat toki olla vähän omituisia, mutta mulle on tärkeää että pelaajat ovat sellaisia jotka itse oikeasti haluan joukkueeseen ja joita voin tarvittaessa roikottaa mukana pidemmänkin tovin ilman vitutuksia.

Tältä pohjalta tuo suojauslistan tekeminenkin oli hankalaa, tuskin kukaan pahemmin kritisoi pickejä vaikka joku toisin toki olisi jossain kohtaa varmasti valinnut.
Tottakai omasta jengistä pitää saada sellainen mistä itse tykkää. Itse en esim Raffi Torresia kattelisi joukkueessani hetkeäkään ellei ole ihan pakko.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 15:26

TweetyLeaf kirjoitti:
Tältä pohjalta tuo suojauslistan tekeminenkin oli hankalaa, tuskin kukaan pahemmin kritisoi pickejä vaikka joku toisin toki olisi jossain kohtaa varmasti valinnut.
Tottakai omasta jengistä pitää saada sellainen mistä itse tykkää. Itse en esim Raffi Torresia kattelisi joukkueessani hetkeäkään ellei ole ihan pakko.

Jep, jotain Kaletaa tai Scottia en missään olosuhteissa ottaisi omaan joukkueeseeni, vaikka miten olisi joskus järkevä valinta (tuskin).

Ai perkele, nyt kyllä jännittää noi seuraavat kaksi valintaa, kovasti kuumottaisi päästä varaamaan jo omat pelaajat.
Footless

ViestiKirjoittaja weteran » 14 Huhti 2014, 15:28

TweetyLeaf kirjoitti:
Footless kirjoitti:
Tottakai omasta jengistä pitää saada sellainen mistä itse tykkää.

Nii-in... katsokaas poijaat mittee mie tein kahen kuukauden aikana :) vaihdoin melkein koko joukkueen. Joukossa on varmasti vaihtoja joita monikin saattoi ihmetellä, mutta muokkasin joukkuetta itseni näköiseksi :) Eikä kaikki vaihdot loppupeleissä tainnu edes vahvistaa Torontoa, mutta lähes jokaiseen liikkeeseeni olen jollain tasolla vielä tyytyväinen.
weteran

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 15:39

TweetyLeaf kirjoitti:
Footless kirjoitti:Mä rupesin vasta eilen noita tarkemmin tutkimaan, kun alkoi loma ja oli aikaa illalla. Aika fiilispohjalta tein B-listan, vaikeahan noita on oikein pelkillä tilastoilla saada haluamakseen, kun kuitenkin jollain tapaa pitäisi joukkueeseen sitoutua ja sitä omanaan pitää. Jonkun silmään valinnat voivat toki olla vähän omituisia, mutta mulle on tärkeää että pelaajat ovat sellaisia jotka itse oikeasti haluan joukkueeseen ja joita voin tarvittaessa roikottaa mukana pidemmänkin tovin ilman vitutuksia.

En tiedä, yritättekö alitajuisesti vastustaa pieteetillä varausten pohtimista, mutta jokainen tavallaan, eikö? En ole niin spontaani ihminen, että pystyisin nopeisiin päätöksiin, haluan miettiä rauhassa ja mahd. hakea myös taustoitusta. Toki tunteet vaikuttavat myös paljon. Sen enempää en paljasta metodejani, mutta minulle on vaikeaa vain heittää varaukset (tai ainakin olen lopulta pettynyt tulokseen). Ja kun kerran olen aloittanut pohtimisen, en halua lopettaa sitä kesken.

Olen pahoillani, jos nyt venytän draftia, mutta virallisestihan se alkaa vasta ensi maanantaina :) Ja kyllä pian tulevat minunkin varaukset.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 15:58

Hetken juteltiin weteranin kanssa. Tulkaa toki muutkin välillä keskustelemaan! Nyt tosin en ole hetkeen paikalla, muuta kuin nimenä.
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 16:08

LostHorizon kirjoitti:
En tiedä, yritättekö alitajuisesti vastustaa pieteetillä varausten pohtimista, mutta jokainen tavallaan, eikö? En ole niin spontaani ihminen, että pystyisin nopeisiin päätöksiin, haluan miettiä rauhassa ja mahd. hakea myös taustoitusta. Toki tunteet vaikuttavat myös paljon. Sen enempää en paljasta metodejani, mutta minulle on vaikeaa vain heittää varaukset (tai ainakin olen lopulta pettynyt tulokseen). Ja kun kerran olen aloittanut pohtimisen, en halua lopettaa sitä kesken.

Olen pahoillani, jos nyt venytän draftia, mutta virallisestihan se alkaa vasta ensi maanantaina :) Ja kyllä pian tulevat minunkin varaukset.

En mä ainakaan yritä vastustaa mitenkään, kunhan höpöttelen ja samalla avaan vähän omia tapojani ja selittelen jo valmiiksi käsittämättömiä varauksiani. Menestyksen kannalta varmasti järkevin tapa onkin tehdä homma tarkkaan ja pieteetillä, mun tapa on yhdistelmä jossain siinä välillä, tsekkaillaan tietyistä pelaajista aika tarkkaankin tilastoja, odotuksia ja palkkoja, osa saa lähteä listalta ihan nimen tai naaman perusteella ja osa pääsee listalle korkeallekin ihan sillä että on hyvä jätkä.

Ja ei kiirettä varausten kanssa, paljon mulla ainakin on hommaa vielä jäljellä C- ja D-listojen kanssa.
Footless

ViestiKirjoittaja LostHorizon » 14 Huhti 2014, 21:57

Jännityksellä seuraillaan draftin etenemistä, ehkä huomenna taas pääsee pohtimaan omaa varausta. Kiitos myös kaikille ircissä olleille!
LostHorizon

ViestiKirjoittaja Footless » 14 Huhti 2014, 22:02

Tänään en kerennyt ircin puolelle, jatkossa yritän tulla sinnekin häiriköimään, viimeistään ensi viikolla aktiivisemmin.
Footless

ViestiKirjoittaja Weissflog » 15 Huhti 2014, 09:49

Kuten tuossa aikaisemmin jo on sanottukin, niin strategian laatiminen on aika vaikeaa, sillä niin paljon kolmen muun managerin päätökset vaikuttavat.
Hitto kun tässä meinaa olla muutenkin malttamaton olo, ei jaksaisi odottaa omaa vuoroa, johon voi mennä aikaa vielä 6 päivää :D

No, ehkäpä pojat saavat pian listansa päivitettyä ja jatketaan.
Weissflog

EdellinenSeuraava

Paluu Expansion Draft