Mr. Smith kirjoitti:Tämä onkin ainoa kohta jonka haluaisin muutettavan. Omasta mielestä yhden moken menetys olisi ihan riittävä per joukkue.
No tuossa ehdotuksessani voisi laittaa kaikki maalivahtinsa A, B ja C-kategorioihin, ja siten varmistaa ettei itseltä lähde kuin korkeintaan yksi maalivahti. Että yhden maalivahdin menetys on sillä turvattu, on sitten jokaisesta itsestään kiinni haluaako käyttää kyseisen mahdollisuuden hyväkseen. Kyllähän noiden kolmen ensimmäisen kategorian 19 pelaajan joukkoon saisi halutessaan aika paljon maalivahteja mahdutettua mukaan.
Mr. Smith kirjoitti:Voi sijoittaa. Ja jättää muut suojaamatta. Mutta kun haluaa joukkueen edelleen pitää kilpailukykyisenä niin ei pysty suojaamaan kuin yhden moken.
Kyllä sen joukkueensa pystyy edelleen kilpailukykyisenä pitämään vaikka suojaisi kaksi tai useammankin maalivahdin. 13 parhaasta jokainen menettää vaan sen yhden, joten kyllä sinne A-kategoriaankin pitäisi saada halutessaan ainakin kaksi veskaria mukaan. Toki silloin toisessa kategorioissa menettää hieman paremman kenttäpelaajan mahdollisesti, mutta sellainen sen tilanteen kuuluukin olla tällä kategoriasysteemillä.
AnFa kirjoitti:Toki olen edelleen itse sitä mieltä, että kaikki farmikelpoiset pelaajat pitäisi saada suojattua ilman mitään keinotekoisia rajoja. Itseltä taitaa lähteä ainakin Niederreiter ja Kassian tämän takia kiertoon. Tai sitten vaihtoehtoisesti pudotetaan kokonaan farmin pelirajat noihin 100/50. Nyt on vaarassa lähteä kasa todella lupaavia prospecteja mitä ollaan vuosia "kasvatettu" kiertoon.
Kukaan ei ole ehdottanut mitään järkevää systeemiä nykyisten farmirajojen pitämiseksi laajennuksessa suojaussäännösten lähtökohtana. Kun tähän kauteen tämä laajennus ei saa vaikuttaa negatiivisesti, ja sen tuo voisi aiheuttaa. Ja ei ole nähdäkseni järkeä saada piilotettua pelaajia sitten juuri ennen laajennusdraftia farmin suojiin. Menisi tuossa vaiheessa sitten melko naurettavaksi kikkailuksi, ja voisin kuvitella antavan heti huonon vaikutelman uusille managereille. Tätäkin asiaa kyselin useaan otteeseen, mutta ei siitä hirveästi mielipiteitä ja ehdotuksia ole kuulunut, joten mun puolesta asia on jo sovittu eli 100/50 rajoilla mennään kun se ehdotus keräsi eniten kannatusta kun asian perään kyselin aiemmin.
Kassian muutoinkin saaneet nuo rajat täyteen tämän kauden aikana, joten siihen ei pitäisi tällä olla merkitystä. Ja Nino jäänee parin pelin päähän, joten onko oikein että tuollainen 140+ peliä pelannut on automaattisen suojan piirissä laajennusdraftin yhteydessä? Mun mielestä sitä ei voida millään perustella. Toki kuten olen jo sanonut niin itselleni nykyiset rajat olisivat suotuisimmat, sillä silloin Etemit ja Coylet jne jäävät automaattisesti suojan piiriin, mutta ei se nyt oikein reilua ole jos kerran liigaa halutaan lähteä laajentamaan.
Farmin rajoja ei kuitenkaan lähdetä pysyvästi laskemaan, sillä ne ovat mielestäni erittäin hyvin kohdillaan. Laajennuksen yhteydessä ne eivät vaan ole toimivat rajat, sillä silloin on kyse täysin eri asiasta kuin mikä on tilanne normaalisti liigassa.
Enkä nyt näe tuon olevan sen suurempi vaara kuin jos laajennuksen yhteydessä on vaarana menettää Steve Downien kaltainen pelaaja. Ihan yhtä lailla siihen on käytetty vuosien kasvatustyötä, ja Downiekin on ollut mukana joukkueessani alusta saakka ja siis käytännössä koko NHL-uransa ajan. Jos nyt vaikka 144 peliä pelannut pitäisi saada suojata, niin miksei samalla kaikkia alkuperäisiä omia varauksia? Siitä ei sitten pian jää laajennuksen piiriin ketään kun aletaan laittamaan lisärajoituksia.
Mr. Smith kirjoitti:En ole sitä mieltä, että noi moket pitäisi pystyä suojaamaan vaan esitin ongelmaksi sen, että jostain tiimistä voi lähteä esim 3/4 mokesta. Itse laittaisin siis rajoituksen, että yksi joukkue voi menettää yhden maalivahdin tai vaikkapa jossain suhteessa joukkueen maalivahteihin (esim max 50%).
Mulla ei ole tämän suhteen hirveästi nyt väliä, mutta kuten totesin niin maalivahtien menetykset pystyy jokainen halutessaan kyllä rajoittamaan yhteen tuolla ehdotuksellani. Ja se D-kategorian maalivahtien menetysten rajattomuus oli muistaakseni Tweetyn alkuperäinen idea, joten suuntaan tai toiseen kaivataan mielipiteitä asiasta, ja sen mukaan mennään sitten.