repe_joke kirjoitti:En nyt tiedä ymmärsinkö jotain väärin edellisistä viesteistä. Mutta kait me siis tuohon mahdolliseen laajennusdraftiin lähdetään 28 pelaajaan kokoonpanolla varsinaisen joukkueen puolelta? Tai en minä ainakaan näe mitään järkeä siinä, että me tiputetaan ensin pelaajia vapaisiin, jonka jälkeen vielä uudet joukkueet kuppaa joukkueita lisää.
Voi siis tosiaan olla että ymmärsin jotain väärin. Mutta itse olen tosiaan ollut koko ajan siinä uskossa, että mahdolliseen draftiin lähdettäisiin ns. play-off kokoonpanoilla.
Sen takia nuo 100/50 pelin rajat sinne otettiin mukaan, jottei tämä laajennusdrafti vaikuta tämän kauden kulkuun millään tapaa. Jos sinne lähdetään playoff-rosterilla, niin multa jäisi esimerkiksi Fasthit, Coylet ja Scheifelet suoraan farmiin sen sijaan että riskeeraisin heidät menettämisen sitten laajennusdraftissa. Tämä erillinen pelimäärärajoitus pitää huolen siitä ettei kenenkään tarvitse välittää tuollaisesta kikkailusta, vaan voivat huoletta laittaa parhaan joukkueensa jalkeille playoffeihin. Noista kaksi saavuttanee tuon asetetun rajan tämän kauden aikana, mutta siitä ei tarvitse sitten tämän kauden aikana huolehtia millään tapaa.
100/50 rajoilla tosiaan kaikilta joukkueilta ei välttämättä tule laajennusdraftin piiriin tuota 28 pelaajaa, tai toisilta tulee mahdollisesti enemmän. Jokainen voi kuitenkin menettää maksimissaan sen neljä pelaajaa, joten tuolla nyt ei pitäisi olla minkäänlaista merkitystä, ja toisaalta tuo eliminoi tuon rosterillla kikkailun tarpeen ennen playoffeja.
IR-listat kaikki joutuvat kuitenkin tyhjentämään playoffien jälkeen ennen laajennusdraftia, ja pitämään huolen siitä että ovat tämän kauden palkkakaton alla sen jälkeen. Tämä ihan siitä yksinkertaisesta syystä, jotta FA-draftissa on sitten kaikki sinne kuuluvat pelaajat, eikä kukaan nykyisistä joukkueista voi tämän takia pitää jotain Doania tai Charaa itsellään, jos he eivät tällä kaudella terveellä kokoonpanolla sinne capin alle muutoin mahdukaan.