Liigan laajentumnen?

Haluatko liigaan 2 uutta joukkuetta?

Kyllä
14
93%
Ei
1
7%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Liigan laajentumnen?

ViestiKirjoittaja Kaner » 18 Loka 2013, 22:05

Mie en toivo kenenkään lähestyvän tätä asiaa siltä kantilta, että miten tästä voisi ehkä mahdollisesti hyötyä suhteessa muihin. Ja tämän pointin takia sitten äänestävän vastaan, jos se ei olekaan mahdollista. Laajentumisen vaikutukset eri joukkueisiin olisivat varmasti erilaiset ja tuskin edes täysin tasapuoliset, mutta sitä se on. Sometimes you need to adjust.
Kaner

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 19 Loka 2013, 01:47

Mä olen noista detaileista sitä mieltä, että jokainen muutos pitäisi käydä läpi yksitellen jos tää tehdään.

Ärsyttävän paljon aikaa moinen veisi, mutta mun mielestä se on paljon parempi vaihtoehto kun "paketin" äänestäminen.

Kuten sanoin itse, mun mielestä ns. hauskuus elementti, minkä takia tätä pelailen, kasvaa mitä enemmän porukkaa on mukana. Kuten sanottu, jos olis musta kiinni ja mahdollista, niin liigassa olis 30 jengiä.

Pari pointtia nyt kuitenkin:

- Laskisin Bench pelaajien määrää kahdella (yhteensä 32 pelaajaa lähtisi vapaisiin).
- Tiputtaisin farmin kokoa 30 pelaajaan. (yhteensä 80 farmipelaajaa lähtisi vapaisiin)
- Maalivahti peli määrää en tiputtaisi kahteen.
- Palkkakaton laskemisesta olen vähän kriittinen, koska tässä on nyt jo yksi palkkahelvetti käyty lähiaikoina läpi. Toisaalta, eiköhän jonkinlaiseen kompromissiin asian kanssa päästäisi.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 19 Loka 2013, 07:21

TweetyLeaf kirjoitti:Mä olen noista detaileista sitä mieltä, että jokainen muutos pitäisi käydä läpi yksitellen jos tää tehdään.

Ärsyttävän paljon aikaa moinen veisi, mutta mun mielestä se on paljon parempi vaihtoehto kun "paketin" äänestäminen.

Kirjottelen illalla tarkemmin omia ajatuksia laajennukseen liittyen.

Mutta otan nyt tästä sen verran kiinni, että tottakai muutoksen pitää käydä läpi yksitellen. Mutta sen jälkeen pitää vielä äänestää kokonaisuudesta, sillä kukaan ei varmasti saa jokaiseen kohtaan mieleistään vaihtoehtoa. Ja sitten kun kokonaisuus on selvillä, niin kaikki voi myös äänestää sen perusteella vieläkö se laajeneminen oikeasti kiinnostaa.
Tämä siis minun mielipide asiaan.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 19 Loka 2013, 09:30

repe_joke kirjoitti:Tämä siis minun mielipide asiaan.

Juurikin näin.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Bosco » 19 Loka 2013, 12:54

Kahdelta managerilta kaivataan vielä ääniä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Bosco » 19 Loka 2013, 13:04

TweetyLeaf kirjoitti:- Palkkakaton laskemisesta olen vähän kriittinen, koska tässä on nyt jo yksi palkkahelvetti käyty lähiaikoina läpi. Toisaalta, eiköhän jonkinlaiseen kompromissiin asian kanssa päästäisi.

Palkkakaton laskeminen olisi pakollinen edellytys laajennusdraftille. Ensinnäkin uusien joukkueiden myös liigaan tulisi kokonaisuutena nähden yli 150 milliä uutta cappitilaa pelkästään kahdella joukkueella, yli 300 milliä neljällä uudella joukkueella. Sitten parin paikan tiputtaminen kokoonpanosta helpottaisi entisestään jokaisen joukkueen joukkueenrakentamista. Sitten vielä tulevana kesänä NHL:n palkkakatto tulee melkoisella varmuudella nousemaan merkittävässä määrin muutoinkin. Jos palkkakatolle ei laajennuksen myötä tehtäisi mitään, niin ei tässä hommassa olisi enää yhtään mitään haastetta.

Lisäksi palkkakaton laskeminen laajennuksen yhteydessä pakottaisi joukkueet mahdollisesti myös vapauttamaan joitain hyviäkin pelaajia laajennusjoukkueille draftissa. Jos palkkakatto pysyisi ennallaan jokainen voisi helposti suojata vaan parhaat pelaajansa palkkaan katsomatta, kun ne mahtuisi silloin jatkossa ilman mitään vaikeuksia katon alle.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 19 Loka 2013, 13:30

Bosco kirjoitti: Jos palkkakatto pysyisi ennallaan jokainen voisi helposti suojata vaan parhaat pelaajansa palkkaan katsomatta, kun ne mahtuisi silloin jatkossa ilman mitään vaikeuksia katon alle.

Totta kyllä joka sana, pitää ensin vaan katsoa, montako rosteri paikkaa tiputetaan jne ennen kun palkkakaton kanssa tehdään päätöksiä.

Ja onhan se nimenomaan niin, että tuo katto on se joka tästä liigasta tekee tasaväkisen ja hyvän, joten kyllä se tarvitsee olla oikein säädetty.

Itseäni vaan tosiaan hieman harmittaa kun tietää olevansa capin yli ensikaudellakin, niin sitten vielä laitetaan ahtaammalle. Mutta eipä siinä, kyllä sitä aina jotain keksii. Haastettahan tuo vaan tuo :D

Oliko yleinen mielipide se, että vain 2 jengiä lisätään nyt vai oliko joku muu meikäläisen kanssa samoilla linjoilla, että voisi sitten kerralla lisätä sen 4 ?
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Bosco » 19 Loka 2013, 13:40

TweetyLeaf kirjoitti:Oliko yleinen mielipide se, että vain 2 jengiä lisätään nyt vai oliko joku muu meikäläisen kanssa samoilla linjoilla, että voisi sitten kerralla lisätä sen 4 ?

No se olisi ensimmäinen äänestykseen menevä asia jos ja kun homma tästä lähtee mahdollisesti menemään eteenpäin. Tuosta lisättävästä joukkuemäärästä kun luonnollisesti riippuisi kaikki muut yksityiskohdat.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja repe_joke » 19 Loka 2013, 17:17

Just saanut viikon työt pakettiin, joten pääsee taas keskittymään tärkeämpiinkin asioihin. Kirjailen tosiaan noita omia ideoita ylös vähän myöhemmin illalla. Mutta tuosta laajennuksen koosta otan jo sen verran kiinni, että tottakai mielummin suoraan 4 joukkuetta kuin 2, jos se vain on mahdollista. Ainakin mirasanea kannattaa jatkoajan puolelta kysellä mukaan, jos 4 joukkueeseen päädytään. Mirasane kuitenkin kyseli keeper halukkuuden perään jatkoaika2:sen ketjussa aiemmin syksyllä, ja taisi tähänkin liigan olla alunperin tulossa, mutta häämatka tms sitten lopulta esti alkuperäiseen draftiin osallistuminen jonka takia osallistuminen jäi väliin.
repe_joke

ViestiKirjoittaja repe_joke » 19 Loka 2013, 19:53

Laitetaas nyt näitä omia ajatuksia laajennukseen liittyen ranskiksina.

- Farmin tulee jäädä laajennuksen vaikutusten ulkopuolelle. Farmin nykyisen koon syy on draftin laajuudessa, ei joukkuemäärän koossa. Farmin/menneiden entry draftien suhteen on myös kaikki joukkueet tehnyt niin paljon erinäisiä treidejä, että niiden ulosmittaaminen nopealla aikataululla laajennusdraftilla tai sääntömuutoksella farminkoon
suhteen tuntuu lähinnä typerältä.
- Palkkakatto tulee suhteuttaa käytettävissä olevan kokoonpanon mukaan. Palkkakatto on suurin syy siihen miksi itse edes olen mukana tässä liigassa. Ja helpotukset palkkakaton suhteen vähentäisi ainakin itselläni mielenkiintoa liigaa kohtaan huomattavasti.
- Kokoonpanosta jos poistuu enemmän kuin 1 paikka, niin utilitypaikoista toisen olisi suotavaa poistuva. Itse en perusta tuommoisista ylimääräisistä jokeripaikoista, jollekka saa laittaa kenetkä haluaa. Jos mahdollista, niin molemmat utilitypaikat pois, jolloinka senttereitäkin voi vapautua vähän enemmän kiertoon.
- Kokoonpanosta poistuvien paikkojen olisi hyvä korreiloida sen kanssa montako pelaajaa joukkue voi menettää. Jos menetettävät pelaajat on maksimissaan 3, niin sitten vähintään 2 paikkaa pois kokoonpanosta.
- Joukkueilla tulee olla maksimimäärä pelaajia jotka voivat menettää. Jos joukkue menettää maalivahdin, niin sitten menetettävien pelaajan määrää muuten tulisi olla pienempi. Elikkä jos esim joukkue voi menettää maksimissaan 3 pelaajaa, niin joukkueen menettäessä maalivahdin voi se menettää vain yhden muun pelaajan lisäksi(maksimissaan 2 pelaajan menetys).
- Pelaajien suojaamiseksi tulee olla erilaisia vaihtoehtoja, jotta joukkueet voi käyttää erilaisia strategioita suojaamisen suhteen. Bosco esitti mielestäni ihan hyvän perusmallin, joka voisi toimia ihan semmoisenaan, tai sitten pienillä viilauksilla.
- Maalivahtien starttien määrä tiputtamiselle en lämpene. Mutta ymmärrän toki ettei laajennusjoukkueet välttämättä saa yhtään 1-maalivahtia joukkueeseensa. Joten startteja voisi ehkä parin kauden ajaksi tiputtaa kahteen, jonka jälkeen määrä nousisi takaisin kolmeen. Tuolloin laajennusjoukkueillakin olisi aikaa hankkia joukkueisiinsa pelaavia maalivahteja ennen kun määrän nousemista.

Ainoa noista ylläolevista mielipiteistä ainostaan farmin suhteen olen aikalailla ehdoton. Muiden suhteen olen valmis etsimään toimivinta ratkaisua. Mutta jos farmiin kosketaan, olen mitä todennäköisimmin laajennusta vastaan. Ja tämä siitäkin huolimatta, että minulla on lähinnä surkuhupainen farmi joukkue.
Ja tuosta nyt jäi varmasti paljon oikeasti tärkeitä asioita huomioimatta. Mutta niitä voi käsitellä sitten aikanaan sopivassa ketjussa, jos laajennusta päädytään käsittelemään tarkemmin.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 20 Loka 2013, 11:57

repe_joke kirjoitti:Laitetaas nyt näitä omia ajatuksia laajennukseen liittyen ranskiksina.

- Farmin tulee jäädä laajennuksen vaikutusten ulkopuolelle. Farmin nykyisen koon syy on draftin laajuudessa, ei joukkuemäärän koossa. Farmin/menneiden entry draftien suhteen on myös kaikki joukkueet tehnyt niin paljon erinäisiä treidejä, että niiden ulosmittaaminen nopealla aikataululla laajennusdraftilla tai sääntömuutoksella farminkoon
suhteen tuntuu lähinnä typerältä.

Tämäkin pitänee paikkansa, varsinkin kun ajattelee, että tässä on kuitenkin drafti vielä edessä, joten nykyiset joukkueet menettäisivät periaatteessa pelaajia x määrän + omien tulevien draft pickien määrän.

On ehkä tosiaan vähän kohtuuton määrä farmipelaajia mitä lähtisi.

Yksi asia mikä pitääkin vielä pohtia tarkkaan on tuleva entry draft uusille joukkueille.
Annetaanko pickejä ollenkaan ja jos annetaan, niin millä tavalla ?

Olisi pikimmiten silti tässä vaiheessa hyvä saada tietää, aiotaanko tähän lähteä vaiko eikö.

Yhdeltä managerilta vielä puuttunee ääni, ja yksi on vastaan.

Olisi mukava tietää onko tämän vastaan äänestäneen päätä käännettävissä vai onko kanta ehdoton ei ?
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Bosco » 20 Loka 2013, 18:33

Koska äänet ovat 14-1 laajennuksen puolesta yleisellä tasolla, eli lähes kaikki ovat kiinnostuneita laajennuksesta, niin laitetaan homma menemään tästä eteenpäin ja suunnitellaan yksityiskohtia. Kun kaikki on käyty lävitse, tehdään sitten lopuksi äänestys kokonaispaketista ja sen pohjalta joko toteutetaan laajennus tai jätetään se toteuttamatta.

Tämä asian mahdolliselta lopulliselta toteutukselta vaadittava äänimäärä on aiheuttanut hieman päänvaivaa. Laajennus on sen verran merkittävä koko liigaan ja kaikkiin joukkueisiin vaikuttava asia, joten sen läpivienti vaatii tietenkin selkeää liigan enemmistöä puolelleen. Säännöissä ei ole näistä määräyksiä, mutta yleensä on menty enemmistön mukaan tai hieman tärkeämmissä asioissa 3/4 enemmistön mukaan. Tämä on kuitenkin useampaa astetta isompi muutos kuin mikään tähän astinen muutos liigan historiassa, joten tältä vaaditaan vieläkin isompaa enemmistöä taakse, jotta laajennusta lähdetään toteuttamaan. Yksimielisyys asiasta puoleen tai toiseen on aina suotavaa, mutta ei nähdäkseni voida sitä edellyttää kun se antaisi aina sitten jokaiselle yksittäiselle managerille kumoamisoikeuden koko asian suhteen vaikka kaikki muut sitä kannattaisivat. Mutta tosiaan teen nyt komissaarin päätöksen, ja 14 managerin hyväksyntä vaaditaan laajennuksen lopullisen toteuttamisen puolesta sitten jatkossa. Kolmen managerin vastustus riittää asian kumoamiseen, sillä siinä olisi jo sen verran vastustusta että asiaa ei ole järkeä lähteä toteuttamaan.

Mutta aletaan sitten hioa yksityiskohtia, ja toivottavasti saadaan nopeahkolla aikataululla sieltä se kokonaispaketti äänestykseen.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Bosco » 21 Loka 2013, 11:21

Siirsin nämä laajentumiseen liittyvät viestit tänne, kun niitä ketjuja tulee jatkossa useampia.
Bosco
Site Admin

Edellinen

Paluu Kehitysideat