Laajentumisen vaikutus palkkakattoon?

Re: Laajentumisen vaikutus palkkakattoon?

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 26 Loka 2013, 12:32

Minä ehdotan 1.225 kerrointa uudeksi kertoimeksi.

Tämän perustan puhtaasti siihen, että esim tällä hetkellä, treidien teko tuntuu olevan huomattavan hankalaa, halvat miehet maksaa jumalattomasti vaikka peli esitykset ei vastaa edes kaverin dollari hintaa.
Kalliita ei kukaan pysty liikuttamaan, koska cap hit pitäsi olla sama molempiin suuntiin.

En tahtoisi, että jatkossa kaikki painaa capissa kiinni, vaan että joukkueilla olisi hieman liikkumavaraa tuolla silti. Uskon kuitenkin että tuo cap kerroin pakottaa ratkasuihin jatkossakin, joissa niitä hyviä kalliita pelaajia on pakko ulkoistaa.

EDIT:

Laitetaan nyt tuon ero vielä olettaen että ensikauden palkkakatto NHLssä on 70 miljoonaa.

70x1.2 = 84 miljoonan cap
70x1,225 = 85,75 miljoonan cap.

Eli 1.75 miljoonan erosta puhutaan mikäli cap nousee noin paljon.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 26 Loka 2013, 13:46

Nykytilanne 64.3x1.325 = ~85,2 x 16(joukkuemäärä) = 1363

Ensi kauden palkat:

4 joukkueen laajennuksella
70x1.2 = 84 miljoonan cap x 20(joukkuemäärä) = 1680
70x1,225 = 85,75 miljoonan cap x 20(joukkuemäärä) = 1715

Ilman laajennus
70x1,325 = 92,75 miljoonan cap x 16(joukkuemäärä) = 1484

Meille on tulossa jokatapauksesa ensi kaudeksi noin 100 miljoonaa lisää captilaa verrattuna tähän kauteen, jos NHL:n palkkakatto nousee niin paljon kun on oletettu. Jos päädymme laajennukseen, ja capkerroin olisi 1.2, tulisi liigaan captilaa lisää yli 300 miljoonaa. Ilman sen syvällisempää ajattelua, yli 300 miljoonaa lisää captilaa on ihan helvetisti. Se on tasaisesti jaettuna yli 15 miljoonaa per joukkue.
Jos noilla luvuilla joku joukkue on laajennuksen jälkeen caphelvetissä, niin syy ei käsittääkseni voi olla siinä etteikö sopivia kauppakumppaneita olisi. Itse en jopa ihmettelisi jos laajennuksen jälkeen olisi tilanne, että joillakin joukkueilla olisi vaikeuksia yltää palkkalattiaan.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 26 Loka 2013, 13:55

Taitaa olla niin, että minä olen se yksinäinen ääni tämän asian kanssa joka puoltaa korkeampaa cap kerrointa kun 1.2

Mikäli asia on näin, niin en minä rupea yksin tätä asiaa vastustamaan, vaan sitten mennään enemmistön päätöksellä asiasta.

Tästä voisi jo mielestäni järjestää äänestyksen.

Eli minulle tämä ei ole kynnyskysymys laajennuksen toteuttamiselle, vaikka tärkeä asia toki onkin.

(kynnyskysymys itselle on pelaajien suojaus systeemi).
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Tollisko » 26 Loka 2013, 15:56

Jos 3 rosteripaikkaa vähenee niin 1.2 on maksimi kertoimeksi mielestäni.
Tollisko

ViestiKirjoittaja repe_joke » 26 Loka 2013, 16:39

Itselläni ei siis ole tarkoitus kenenkään mielipidettä lytätä tuon kertoimen suhteen. Itse vaan uskon, että jos laajennus tapahtuu, niin sen jälkeen palkkojen suhteen on edessä helpoimmat ajat liigan historiassa. Voin toki olla väärässä tuon asian suhteen, mutta tämmöinen fiilis minulla kuitenkin on.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Bosco » 27 Loka 2013, 17:18

Ei ole tullut kuin kaksi vaihtoehtoa esiin, joten heitän tästä asiasta äänestyksen ilmoille.
Bosco
Site Admin

Edellinen

Paluu Kehitysideat