Anaheim - Vancouver

Anaheim - Vancouver

ViestiKirjoittaja repe_joke » 13 Heinä 2013, 22:12

Ja seuraavaa pikkutreidiä sovittiin Mr.Smithin kanssa:

Anaheimiin:
Alexander Ovechkin
Matt Tennyson
Chris Tanev

Vancouveriin:
Bryan Little
Troy Brouwer
1st round draft pick 2015

Treidistä ehkä jotain myöhemmin. Nyt ei pysty sanomaan siitä mitään järkevää.
repe_joke

Re: Anaheim - Vancouver

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 13 Heinä 2013, 22:26

Vahvistetaan. Enpä ois uskonut pari viikkoa sitten, että Oven kauppaisin. Mutta näin kävi.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Grizzle » 13 Heinä 2013, 23:14

Hyväksytään
Grizzle

ViestiKirjoittaja Jarkko » 13 Heinä 2013, 23:16

Hyväksyn.
Jarkko

ViestiKirjoittaja Olpa » 14 Heinä 2013, 06:20

Hyväksyn
Olpa

ViestiKirjoittaja tinkezione » 14 Heinä 2013, 12:38

Ohhoh, aika kovilla ammutaan täälläkin. Kovalchukin päätös ja tulevat olympiakisatko moiseen ajoivat vai palkkakaton kanssa painiminen vai molemmat? Blockbusterit todellakin ovat liigan suola.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Kaner » 14 Heinä 2013, 12:41

Hieno kauppa kyllä!
Kaner

ViestiKirjoittaja repe_joke » 14 Heinä 2013, 18:02

Laitetaas nyt jotain ajatuksia tästä treidistä omalta kannalta.

Olin muistaakseni aiemminkin tehnyt tunnusteluja Ovechkinin suhteen, mutta aiemmin ne eivät olleet johtaneet mihinkään sen kummempaan. Nyt kun mies ilmestyi siirtolistalle, olin suhteellisen varma siitä, että tätä parempaa hetkeä hankkia mies omaan joukkueeseen ei tule. Että kiitos vain tippuvalle palkkakatolle tästä mahdollisuudesta.
Palkkojen puolesta tämä treidi on kyllä huono itsellenikin, vaikka palkkoja paljon toiseenkin suuntaan meni(Littlella tosin ei vielä sopparia). Mutta olin/olen valmis tekemään tarvittavat viilaukset joukkueeseen, että siihen saadaan kiinnitettyä Ovechkinin tasoinen pelaaja.

Ja minkäkö takia minä sitten olin Ovechkinin perässä? No ensinnäkin sen takia, että Anaheim oli viime kaudella vähiten laukonut joukkue. Ja ero oli muistaakseni suhteellisen suuri toiseksi vähiten laukoneeseen. Ovechkinin luulisi jelppaavan laukausten kanssa.
Anaheim oli myös muistaakseni maalinteossa liigan huonoimpia joukkueita. Tässäkin asiassa Ovechkinin luulisi jelppaavan, samoin kun aiemmin hankitun Perryn. Ylivoimalla Anaheim oli jotenkin mystisesti yksi liigan parhaista joukkueista, toivon Ovechkinin yhdessä Perryn kanssa pitävän joukkueeni jatkossakin hyvänä ylivoima joukkueena.
Ja sitten yksi tärkeimmistä syistä. Ovechkin omaa niin kovan ratkaisupotenttiaalin, että hyvällä viikolla mies voi kääntää useamman kategorian yksinään Anaheimin eduksi. Tämä kun yhdistetään Anaheimin kaksosten(Perry/Getzlaf) ratkaisupotenttiaaliin, on kasassa paketti jolla tapellaan tosissaan kenttäpelaajien puolella voitosta joka viikko. Ainakin toiveunissa.
Tosin kun ottaa 3 viimeistä kautta huomioon, niin tämä treidi voi myös kääntyä todella heikoksi Anaheimin kannalta. Lähinnä Ovechkinin ison palkan myötä. Mutta nyt vielä nautitaan siitä, että joukkueessa on enemmän huippulahjakkuutta kuin kertaakaan Crosbyn pois treidaamisen jälkeen. Ja kyllähän se palkkakattokin tulee nousemaan ensi kauden jälkeen, että ei tässä kauaa tarvitse vyötä kiristellä.

Tässä treidissä tuli sivussa myös pari puolustajaa. Chris Tanev ja Matt Tennyson. Tennysonin kohdalla on itselläni suuremmat odotukset, ei vielä ensi kaudella, mutta ehkä jo heti sen jälkeen. Tanevia on tarkoitus käyttää farmihissipelaajana, kunhan vaan saa ensiksi aikaan sopimuksen Vancouverin kanssa. Tanevilla on muistaakseni vajaat 60 peliä aikaa näyttää osaamisensa, jos sinä aikana hän ei näytä pystyvän viime kautta parempaan, on waivers todennäköinen loppusijoituspaikka.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 14 Heinä 2013, 21:36

Ei Kovalchuk, olympialaiset tai oikeastaan palkkojen kanssa taiteilukaan vaikuttanut tähän ratkaisuun. Useamman kerran on tullut ajateltua, että Oven dollarit ovat liian suuret suhteessa palkkakattoon vaikkakin suhteessa hyötyyn ne ovat vähintään kohdallaan. Nyt oli taas yksi hetki miettiä joukkueen kokoonpanoa, joten kokeiltiin tulisiko riittävää tarjousta ja kyllähän tuo tarjous sitten tuli, vaikka ainahan sitä kovempien pelaajien perässä ollaan.

Mutta Little on hyvä sentteri ja tuo edes vähän lisäystä sinne ja omaa kovan potentiaalin nousta ihan huipulle. Nyt vaan toivotaan, että palkka tulee alkamaan nelosella. Siis max nelosella, riippuen sopparin pituudesta. Brouwerista pitäisi tietää mitä saa, ja saahan hänkin vielä parantaa. Lisäksi sitten tuo ykkösvaraus oli ehdoton ja sen saamiseksi olin lopulta valmis laittamaan kaksikin pakkia kauppaan. Ja toinen syy pakkien helpohkoon lisäykseen oli rosterin täynnä oleminen.

Nyt pitäisi vielä keksiä miten joukkueesta saisi mahdollisimman hyvän Joukkueen. Kauppaako vielä jonkun hyökkääjän vai heikentääkö mielestäni loistavaa pakistoa. Ans kattoo. Joka tapauksessa kiitokset vielä repe_jokelle kaupasta, joka mukavasti ravisteli kumpaakin tiimiä.
Mr. Smith

Paluu Treidit