Kausi 2013-14

Tänne kaikki keskustelu liigasta

Re: Kausi 2013-14

ViestiKirjoittaja Grizzle » 28 Loka 2013, 16:44

Ensimmäisen viikon tiukan 8-7 voiton jälkeen Minnesota on palannut tutulle tielleen ja ottanut kaksi rökäletappiota Calgarya ja Torontoa vastaan, lukemin 2-14 ja 6-11. Viime viikolla Toronto näytti vähän mv- ja yv-pelaamisen mallia: maalivahdit keräsivät 5W, 1.77, 146, .936, 1 SHO ja ylivoimalla vaahteralehdet tykitti 9+6 tehot. Näihin lukemiin ei ollut mitään mahkuja (pl. yv-syötöt joita kertyi 7 kappaletta). Muut kategoriat olivat suht tasaiset ja kai tässä pitää olla tyytyväinen, että edes 6 kategoriaa tuli kotiin päin.

Viikon pistenikkarit olivat JvR (0+5), Stempniak (2+1), Wideman (0+3 ja 17 laukausta!). Lampaat menivät tällä kertaa Datsyukille (0+1), Zajacille (0+1) ja Hossalle (1+0), joilta joukkueen johtotähtinä tarvittaisiin huomattavasti kovempaa panosta, jotta voitosta voitaisiin jollakin viikolla taistella.

Tällä viikolla vastus ei ainakaan helpotu, kun vastaan astelee Kanerin Särjet. Viime viikolla olisi tullut 5-11 turpaan, joten saa nähdä miten käy. Toivotaan, että matchup säilyisi tasaisena viikon loppuun saakka.
Grizzle

ViestiKirjoittaja Kaner » 28 Loka 2013, 20:04

Tosiaan viime viikolla 13-2 voitto Buffalosta. Ei mitään häikäisevää, vaan sellainen perusvahva viikko joukkueeltani. Mutta parantaa pitää, mikäli meinaa menestyksestä haaveilla. Kuusi av-pistettä lienee oma viikkokohtainen ennätykseni. Viikon rockstar oli Brandon Dubinsky: 2+3, +5, 17 PIM (nosti jäähyminuutit tasoihin viimeisenä yönä, kiitokset tosin puusilmälinjurille), 1 PPG, 2 SHP, 1 GWG, 8 SOG, 28 FW ja 6 HIT.

Tällä viikolla lähdetään haastamaan ilman Pekka Rinnettä pelaavaa Grizzlen Minnesotaa.
Kaner

ViestiKirjoittaja repe_joke » 29 Loka 2013, 16:22

Viime viikolta tuli sitten tappio Montreali vastaan lukemin 6-10. Viimeiseen yöhän lähdettäessä taisin olla 9-8 johdossa, mutta niin vain Montreal kampesi selvään voittoon, vaikka itse katselin vähintään tasapelin olevan varman.
Joukkue suoritti viikon aikana aikalailla omalla tasollaan, se ei vaan riittänyt tällä kertaa mihinkään. Nappiviikolla olisi voitto ollut otettavissa, mutta semmoista nyt ei tällä kertaa osunut kohdalle.

Muuten joukkuetta tuntuu riivaavaan pieni loukkaantumissuma, mikä valitettavasti on osunut Koivua lukuunottamatta vieläpä halvimpien pelaajien kohdalla. Mikä tekee miesten korvaamisesta erittäin vaikeaa hankalan palkkakatto tilanteen vuoksi. Tästä syystä joukkueessa on tällä hetkellä pari vapaamatkustajaa. Tämän illan aikana olisi kuitenkin tarkoitus kartoittaa voiko tuolle asialle tehdä jotain, vai pitääkö vain tyytyä siihen että miespelejä hukataan muutamia.

Tällä viikolla sitten onkin vastassa Boston, jollekka tarjoillaan semmoinen selkäsauna että muistaa ainakin ens viikon tiistai aamuun asti.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 29 Loka 2013, 16:35

repe_joke kirjoitti:Tällä viikolla sitten onkin vastassa Boston, jollekka tarjoillaan semmoinen selkäsauna että muistaa ainakin ens viikon tiistai aamuun asti.

Mitä mä olen tehny sellasta, että moisen ansaitsen? :cry:

Bostonin pakki rumbasta tällä viikolla tulee kyllä eeppistä kikkailua.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 29 Loka 2013, 16:42

TweetyLeaf kirjoitti:Mitä mä olen tehny sellasta, että moisen ansaitsen? :cry:

No Boston joutuu tässä sijaiskärsijän rooliin, kun ankkalauma hurjistui Montreal tappiosta. Tai sitten ei...
repe_joke

ViestiKirjoittaja Jarkko » 29 Loka 2013, 17:12

Kuokkaan tuli lukemin 2-15 ja seliteltävää ei jäänyt, niin vakuuttavaa oli Jandan joukkueen meno pitkin viikkoa verrattuna omaan joukkueeseen. Etenkin Niemi oli liekeissä ja voitti lähes yksin kaikki mv-kategoriat Tampalle.

Tällä viikolla vastassa Sabres ja ainakin maalivahtien olisi syytä parantaa otteitaan reippaasti. Josko tällä viikolla palattaisiin voittojen tielle...
Jarkko

ViestiKirjoittaja Tollisko » 29 Loka 2013, 18:25

Pingviineille tosiaan hävittiin kun penteleet käänsivät tilanteen edukseen viimeisenä yönä. Siinä mielessä harmittaa kun voittokin olisi ollut otettavissa, sillä vastustajallakaan ei kummoinen viikko ollut.
Vähän liikaa oli loppuviikosta jengiä pienten vammojen vuoksi sivussa, mutta tällaista tämä on. Tällä viikolla vastassa on Vancouver ja jos realisteja ollaan niin torjunnat saatetaan voittaakin, eli pisteitä ei ole laariimme ropisemassa juurikaan.
Tollisko

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 29 Loka 2013, 18:33

repe_joke kirjoitti:
TweetyLeaf kirjoitti:Mitä mä olen tehny sellasta, että moisen ansaitsen? :cry:

No Boston joutuu tässä sijaiskärsijän rooliin, kun ankkalauma hurjistui Montreal tappiosta. Tai sitten ei...

Noh, koetetaan pistää hanttiin, mutta aika hyvin sulla tuo viikko lähti käyntiin esim blokkien osalta kun Markov yksinään kerkesi kuuden kudin eteen...
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 29 Loka 2013, 18:49

TweetyLeaf kirjoitti:...esim blokkien osalta kun Markov yksinään kerkesi kuuden kudin eteen...

Ehkä se ei vaan kerennyt kutien alta pois? No oli kummin vaan, niin kiva että siitäkin kaverista on jotain hyötyä. Tähän asti kausi on ollut Markoville pettymys.
repe_joke

ViestiKirjoittaja repe_joke » 30 Loka 2013, 19:45

Alkaa olemaan tilanne loukkaantumisten kanssa jo niin koominen, että ei oikein enää tiedä mitä sanoisi. Maanantaina vielä harmittelin kun äijiä lähtee halvimmasta päästä. No onneksi se sentään muuttui, sillä nyt tippui Ovechkin ja Selänne sivuun. Bennett, Koivu, Bellemore, Franzen ja Halpern oli ennestään paskana/ilmoitettu jättävän pelin/pelejä väliin.
Tämän viikon matsia kuitenkin johdetaan vielä. Sekin tosin muuttuu sillä samalla sekunnilla, kun vastustajan maalivahti astuu pelikentälle. Ja kun katsoo tuota sivussa olevien pelaajien nimilistaa, olen aika varma ettei se johtoasema sen jälkeen enää takaisin Anaheimin suuntaan palaa. Mutta kassellaan, onhan siellä vielä yli puolet joukkueesta kuitenkin pelikunnossa. Ja välillä tapahtuu ihmeitäkin.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 30 Loka 2013, 21:15

repe_joke kirjoitti:Alkaa olemaan tilanne loukkaantumisten kanssa jo niin koominen, että ei oikein enää tiedä mitä sanoisi. Maanantaina vielä harmittelin kun äijiä lähtee halvimmasta päästä. No onneksi se sentään muuttui, sillä nyt tippui Ovechkin ja Selänne sivuun. Bennett, Koivu, Bellemore, Franzen ja Halpern oli ennestään paskana/ilmoitettu jättävän pelin/pelejä väliin.

Ei ole tarkoitus tulla vittuileen tai opastamaan, mutta mikset laita Bennett, Bellemore ja Garbutt kolmikkoa toipumaan/vapautumaan pelikiellosta farmiin? Saisit niiden tilalle sitten nostettua pelikykyisiä kavereita.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja repe_joke » 30 Loka 2013, 22:24

Mr. Smith kirjoitti:Ei ole tarkoitus tulla vittuileen tai opastamaan, mutta mikset laita Bennett, Bellemore ja Garbutt kolmikkoa toipumaan/vapautumaan pelikiellosta farmiin? Saisit niiden tilalle sitten nostettua pelikykyisiä kavereita.

Koska palkat. Jos minulla oli käytössä enemmän kuin 100k palkkatilaa, niin noiden lähelle minipalkkaa menevien kavereiden korvaaminen olisi helppoa. Mutta kun tilanne on se, että mennään melkein maksimissa, niin korvaavia pelaajia ei vain ole älyttömästi. Ja sitten kun sen korvaavan pelaajankin pitäisi antaa edes jotain osaamista josta on hyötyä kuluvalla viikolla, että siihen ylipäätään kannattaa käyttää siirtoa. Ja se hankaloittaa hommaa entisestään. Etenkin kun tällä viikolla on vastassa joukkue jota vastaan esim aloitusvoittokategoriasta on ihan turha lähteä taistelemaan.
Olisin siirrot tehnyt moneen kertaan, jos niiden tekeminen olisi helppoa. Mutta kun tällä hetkellä se ei ole helppoa eri syiden takia, niin siirtojen suhteen mennään tarkkailulinjalla. Jos niistä vaikka saisi jotain irti tällä tavalla.
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 30 Loka 2013, 22:29

repe_joke kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Etenkin kun tällä viikolla on vastassa joukkue jota vastaan esim aloitusvoittokategoriasta on ihan turha lähteä taistelemaan.

Taistelutiikeri taistele! Mäkin yritän vielä epätoivosesti voittaa blokkeja sulta... :)

Viikon siirrot tulikin sitten käytettyä kun T.Morin ei saanukkaan peliaikaa ja Dekeyser ja Krug on pakko saada takasin kokoonpanoon, eikä Gunnarsson mahdu enää palkkojen puolesta niin joutu senki vaihtamaan Butleriin.

Mutta joo, onhan toi tilanne perseestä, että kasaantuu tolla tavalla loukkaantumiset.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 30 Loka 2013, 22:34

TweetyLeaf kirjoitti:Taistelutiikeri taistele! Mäkin yritän vielä epätoivosesti voittaa blokkeja sulta... :)

Mä koitan nyt priorisoida niihin kategorioihin joissa on edes jotain jakoa. Aloitusvoittoja en vain usko voittavani mitenkään. Mutta katsellaan, jos sieltä vaikka 40 aloitusta kahmiva FA-sentteri löytyisi alle 600k caphtillä ;)
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 30 Loka 2013, 22:39

repe_joke kirjoitti:
TweetyLeaf kirjoitti:Taistelutiikeri taistele! Mäkin yritän vielä epätoivosesti voittaa blokkeja sulta... :)

Mä koitan nyt priorisoida niihin kategorioihin joissa on edes jotain jakoa. Aloitusvoittoja en vain usko voittavani mitenkään. Mutta katsellaan, jos sieltä vaikka 40 aloitusta kahmiva FA-sentteri löytyisi alle 600k caphtillä ;)

Valitettavan epätodennäköistä moinen, mutta toivotan vilpittömästi onnea metsästykseen! ;)

Ja melkein varmuudella voi sanoa, että Hitit ja Blokit tulee sulle tältä viikolta, itse toivon, että oma jengi sais niitä syöttöjäkin aikaseks, ettei niissä jäädä jalkoihin jos maalit vaikka satuttais voittamaan.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 30 Loka 2013, 23:14

repe_joke kirjoitti:Koska palkat. Jos minulla oli käytössä enemmän kuin 100k palkkatilaa, niin noiden lähelle minipalkkaa menevien kavereiden korvaaminen olisi helppoa. Mutta kun tilanne on se, että mennään melkein maksimissa, niin korvaavia pelaajia ei vain ole älyttömästi.

Varsin hyvä syy :)

On kyllä vittumaista noiden halpojen pelaajien korvaaminen ellei farmissa ole sopivia halpoja. Vaikka vittumaista on kalliidenkin pelaajien korvaaminen, nimimerkillä Shawn Horcoff ja Paul Martin tuuraamassa Alex Burrowsia ja Mark Giordanoa. No, tässä tapauksessa vikaa oli itsessä kun menin tuollaiset valitsemaan.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja tinkezione » 31 Loka 2013, 03:29

Tämä Clarkson se on osoittautumassa aikamoiseksi huumoriostoksi. Odottelin reippaasti laukauksis, taklauksia ja maaleja, mutta eihän tässä ole saatu oikein mitään. Clarkson ja J.Staal johtavat kirkkaasti Maailman Huonoin Kuuden Miljoonan Dollarin Mies -kisaa tällä hetkellä.
tinkezione

ViestiKirjoittaja Opatsu » 31 Loka 2013, 08:57

Jahas, maalivahtitilannehan meni sitten kerrasta jännäksi, kun toinen istuu vankilassa.
Opatsu

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 31 Loka 2013, 13:50

Nyt on kyllä huutava vääryys ettei Bolland saanut syöttöpinnaa Rangerin alivoimamaaliin.

Jumakauta kun sattukin, että Ranger on repe_jokella.

Jos matsi ratkee tähän, ni mä rupean itkemään.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 31 Loka 2013, 16:34

TweetyLeaf kirjoitti:Nyt on kyllä huutava vääryys ettei Bolland saanut syöttöpinnaa Rangerin alivoimamaaliin.

Jumakauta kun sattukin, että Ranger on repe_jokella.

Jos matsi ratkee tähän, ni mä rupean itkemään.

Miks sen ois pitänyt saada syöttöpiste tuohon maaliin? Vai jaetaanko niitä useinkin sen jälkeen kun kiekko on käynyt toisen joukkueen hallussa? Ja tässä maalissa se meinasi myös syöttämistä pakilta hyökkääjälle.
Vai meninkö minä nyt johonkin miinaan mitä en pystynyt tuolta rivien välistä lukemaan?
repe_joke

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 31 Loka 2013, 17:11

repe_joke kirjoitti:
Miks sen ois pitänyt saada syöttöpiste tuohon maaliin? Vai jaetaanko niitä useinkin sen jälkeen kun kiekko on käynyt toisen joukkueen hallussa?

No mun mielestä se ei käynyt toisen joukkueen hallussa vaan siinä oli kaksinkamppailu kiekosta.
En edes löytänyt highlighteista tuota maalia, voi olla että olin niin väsynyt sitten, että näin ihan omiani.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 31 Loka 2013, 17:57

TweetyLeaf kirjoitti:No mun mielestä se ei käynyt toisen joukkueen hallussa vaan siinä oli kaksinkamppailu kiekosta.
En edes löytänyt highlighteista tuota maalia, voi olla että olin niin väsynyt sitten, että näin ihan omiani.

Katsoin tuon maalin viestisi jälkeen pelitallenteesta, ja calgaryn pakki(Wideman?) syötti kiekon Hudlerille sen jälkeen kun Bolland oli sitä ilmassa huitaissut. Hudler sitten töpeksi kiekon Rangerille, joka pinkaisi maalintekoon tuulennopeasti.
Mielestäni siis ihan oikeutetusta Bolland jäi ilman syöttöpistettä tilanteessa.
repe_joke

ViestiKirjoittaja Olpa » 31 Loka 2013, 18:51

Laitan nyt tämän otsakkeen alle vaikka en sen tarkemmin käy joukkueen tilaa läpi... eli hoidan kyllä rosterin kuntoon, käyn päivittäin täällä tarkistelemassa otsakkeita mutta kirjoittelu jää vähemmälle kun omassa henk. koht. elämässä on kaikennäköistä tällä hetkellä (ei tosin mitään vakavaa). Vastailen treidiehdotuksiin ja laajennuskeskusteluun käyn äänestämässä jos on äänestys. Älähdän vasta kun tulee jotain sellaista mitä vastaan tai puolesta olen ehdottomasti.

Eli pahoittelut ei-aktiivisesta kirjoittelusta, mutta muuten ruutuni olen hoitanut ja tulen hoitamaan. YV:llä saa varmasti kiinni jos on halua :)
Olpa

ViestiKirjoittaja TweetyLeaf » 31 Loka 2013, 18:56

repe_joke kirjoitti:Katsoin tuon maalin viestisi jälkeen pelitallenteesta, ja calgaryn pakki(Wideman?) syötti kiekon Hudlerille sen jälkeen kun Bolland oli sitä ilmassa huitaissut. Hudler sitten töpeksi kiekon Rangerille, joka pinkaisi maalintekoon tuulennopeasti.
Mielestäni siis ihan oikeutetusta Bolland jäi ilman syöttöpistettä tilanteessa.

Ok, sori kitinästä, ite muistan sen niin että Bolland huitaisi kiekon ilmasta johonka sitten Ranger ja Hudler yritti päästä käsiksi ja Ranger tuon kaksinkamppailun voitti.

Sitä näköjään tulee sokeaksi kun vanhaksi tulee.

EDIT: Olpalle tsemppiä real lifen kanssa.
TweetyLeaf

ViestiKirjoittaja repe_joke » 31 Loka 2013, 22:11

Kerta tässä on jo tullut vinguttua tuota loukkaantumistilannetta, niin lisätään nyt listaan vielä Dominic Moore. 1 peli ankkalinnassa ja sen jälkeen rupes vittumaan niin paljon että piti hakee saikkua.
Oikeasti rupeaa vähän pelottamaan kuka pahoittaa mielensä ensi yönä niin pahasti ettei viitsi hetkeen pelata.
repe_joke

EdellinenSeuraava

Paluu Liigan asiat