Torjunnat mukaan?

Re: Torjunnat mukaan?

ViestiKirjoittaja Opatsu » 26 Elo 2010, 10:50

Golden AWe kirjoitti:Ehdotan että vaikka viime vuoden Top30-taklaajat ja blokkaajat (jotka ovat olleet ennen tätä viikkoa vapaana) asetetaan sovittuna ajankohtana kaikki waiveriin. Sillä tavalla ko. kategoriat voisi ottaa tasapuolisesti jo tällä kaudella käyttöön.

Jotain tämmöistä minäkin kaavailin, kun tuon uudistuksen bongasin. Tai miksei siinä voi olla enemmänkin pelaajia mukana. Ja jos pitää päättää, niin tulevan kauden waivers-prioriteetin mukaan, niin menee vielä voimasuhteiden mukaan. Ottakaa toki muutkin kantaa, että mitä tehdään, vai tehdäänkö mitään?.

Ja jos siis taklaukset ja blokit tulevat mukaan, niin vissiinkin maalivahdeille se järkevin tuleva kategoria olisi torjunnat.
Viimeksi muokannut Opatsu päivämäärä 26 Elo 2010, 10:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Opatsu

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Elo 2010, 10:56

Golden AWe kirjoitti:Ehdotan että vaikka viime vuoden Top30-taklaajat ja blokkaajat (jotka ovat olleet ennen tätä viikkoa vapaana) asetetaan sovittuna ajankohtana kaikki waiveriin. Sillä tavalla ko. kategoriat voisi ottaa tasapuolisesti jo tällä kaudella käyttöön.

Ehdoton ei tälläiselle höpön höpölle. Mieluummin sitten vaikka sivuutetaan kyseiset kategoriat.

Ja vielä uusien prioriteettien mukaan?? Ei missään tapauksessa.
AnFa

ViestiKirjoittaja Olpa » 26 Elo 2010, 10:58

AnFa kirjoitti:Ehdoton ei tälläiselle höpön höpölle. Mieluummin sitten vaikka sivuutetaan kyseiset kategoriat.

Tähän sanasta sanaan sama. Nopeat syö hitaat. On siellä vielä otettavissa jotain.

Jos päätetään joku arpaarpa-systeemi ottaa käyttöön niin esitän haisevan vastalauseen.
Olpa

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 11:00

Ei siinä ole mitään järkeä että bongaatte jonkun uudistuksen, poimitte pari pelaajaa sitä uudistusta toivoen, ja sitten vasta tulette keskustelemaan aiheesta muiden kanssa. "Nopeat syövät hitaat", joo hyvä lähtökohta reilulle pelille. Tässä pitää olla sama homma kuin uusien sopimusten kanssa. Vai otetaanko sinnekin nopeat syömään hitaita...:)

Tasapuolisesti mukaan otettunahan tämä olisi loistava lisä, kun saataisiin enemmän mahdollisia poimittavia pelaajia ja lisää "pelitapoja", siis voisi painottaa myös puolustaviin puolustajiin ja useampiin maalivahteihin.

Prioriteetit ajankohdan mukaan.
Golden AWe

ViestiKirjoittaja Opatsu » 26 Elo 2010, 11:08

AnFa kirjoitti:Ehdoton ei tälläiselle höpön höpölle. Mieluummin sitten vaikka sivuutetaan kyseiset kategoriat.

Olpa kirjoitti:Tähän sanasta sanaan sama. Nopeat syö hitaat. On siellä vielä otettavissa jotain.

Jos päätetään joku arpaarpa-systeemi ottaa käyttöön niin esitän haisevan vastalauseen.

Minulle on sinänsä se ja sama, että tuleeko uudet kategoriat ja toimitaanko waivereiden kautta vai ei. Tuli vaan heti mieleen, että olisi kaikille tasapuolista toimintaa, että asiasta ensin keskusteltaisiin ja sen jälkeen toimittaisiin waivereiden kautta, jos uudistuksia tulee. Lähinnä niitä managereita tässä ajattelin, jotka tyytyväisinä viettävät lomaa manageroinnista.
Opatsu

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 11:12

Myös uudistusten siirtäminen koko liigalta olisi ikävää, vain siksi että pari manageria ei halua toteuttaa uudistuksia tälle kaudelle tasapuolisesti vaikka se olisi täysin mahdollista.

EDIT: Mikä tuossa ehdotuksessa olisi höpö höpöä? Se, että se olisi reilu kaikille lomailijoillekin?
Golden AWe

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Elo 2010, 11:41

Golden AWe kirjoitti:Myös uudistusten siirtäminen koko liigalta olisi ikävää, vain siksi että pari manageria ei halua toteuttaa uudistuksia tälle kaudelle tasapuolisesti vaikka se olisi täysin mahdollista.
Siis mitä hittoa? Eikös ne ole ihan tasapuoliset kaikille? Se että aletaan takautuvasti keksiä, että esimerkiksi joku vapaa pelaaja ei ollutkaan silloin vapaa ei ole tasapuolista.
EDIT: Mikä tuossa ehdotuksessa olisi höpö höpöä? Se, että se olisi reilu kaikille lomailijoillekin?
No mistä esimerkiksi on keksitty top-30? Miksei top-15 tai top-50? Lasketaanko keskiarvon mukaan vai kokonais hittien ja blokkien mukaan? Miksi juuri ennen tätä viikkoa? Miksei kaksi viikkoa sitten tai miksei tänä aamuna vapaina olleita? Miksi mukaan otetaan vain vapaat pelaajat jotka ovat hyviä taklaajia ja blokkaajia? Eikö sopimuksen alaisia myös voisi heittää waivereihin?

Ihan kuin 8-vuotias jamppa yrittää keksiä ihme sääntöjä, että saa puljattua 5-vuotiaalta pikkusiskolta kahden euron kolikon, jonka sisko löysi pihamaalta.
AnFa

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 11:47

Älä AnFa esitä tyhmää. Löysitte uutisen lisäkategorioista, tulette poimimaan pelaajia, ja vasta sitten otatte kantaa uudistukseen. Ihan sattumalta poimitaan monen miljoonan 10-20 pisteen pelaajia jotka sattumoisin ovat vapaiden blokkitilaston 1, 2 ja 3...

Ei tahallaan häviämistäkään ollut säännöissä kun aikanaan niin tein. Älähdys riitti ja ymmärsin hyvällä palata ruotuun.

Ei tietenkään heitetä aiemmin hankittuja, vaan tuon kategoriauudistusuutisen jälkeiset sen sijaan pitäisi ottaa huomioon. Milloin info tuli?

Top jotain taklaajat ja top jotain blokkaajat, tehdään sopiva lista NHL:n tilastojen perusteella. Sääntöjä on tapana muokata ajan kanssa tapahtumien mukaan, olivat ne sitten jonkun mielestä hassuja tai ei. Enkä itse hyödy waiveriprioriteetillani ko. pelaajien suhteen, oli sitten nykyinen tai kuun alussa päivittyvä.
Viimeksi muokannut Golden AWe päivämäärä 26 Elo 2010, 12:07, muokattu yhteensä 2 kertaa
Golden AWe

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » 26 Elo 2010, 11:49

Ilman muuta otetaan uudet kategoriat mukaan, näinhän se omasta mielestä oli sovittu jo etukäteen.

Nyt vaikka kaikki vapaat pelaajat waiveriin sunnuntaihin asti joten sieltä voi porukka sitten varailla niitä. Ja noi ekat voi sitten antaa mennä kun kerran ehtivät jo ottaa ne. Ei sillä olis ne itsellekin kelvannut mutta riittää siellä pelaajia vapaana vielä.
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Opatsu » 26 Elo 2010, 12:10

Kategoriamuutokset nyt ovat minusta niin ainutlaatuinen tilanne koko liigassa, että ei tähän nähdäkseni oikein päde mitkään aikaisemmin kirjoitetut säännöt. Tuskin tullaan vastaavia muutoksia enää hetkeen näkemään, jos nämä muutokset nyt tulevat. Ja näin suuret muutokset olisi minusta viisainta hoitaa mahdollisimman tasapuolisesti ja keskustella ensin säännöt selviksi. Olisi toki ollut viisainta tehdä näin jo etukäteen, mutta sitä on myöhäistä harmitella.

Tämä liiga on mielestäni nimenomaan siinä suhteessa ollut hyvä, että kaikki asiat ja sääntömuutokset on pienistä kiistoista ja mielipide-eroista huolimatta aina hoidettu jollain tapaa demokraattisesti äänestyksillä tai keskustelemalla. Niinpä minäkin ensimmäisenä uudet kategoriat nähtyäni ajattelin, että ilmoitan asisasta foorumilla, jotta asiasta voidaan keskustella. Toki se Zanon välähti mielessä... Ehkä sitä sitten tulee kärsimään, kun ei ole tarpeeksi röyhkeä ja tulee ns. hitaana syödyksi.
Viimeksi muokannut Opatsu päivämäärä 26 Elo 2010, 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Opatsu

ViestiKirjoittaja Olpa » 26 Elo 2010, 12:14

Golden AWe kirjoitti:sitten otatte kantaa uudistukseen

Itse en ole ottanut kantaa uudistukseen.

Golden AWe kirjoitti:Ei tahallaan häviämistäkään ollut säännöissä kun aikanaan niin tein

Tämä temppu ei ole verrattavissa tähän. Tuohon meni mun pleijaripaikka silloin. Sinä et ole hävinnyt tässä mitään. On hieman eroa että lahjoittaa jollekkin pojoja kuin se, että ottaa vapaista jonkun hyödyllisen pelaajan jos sellaisen löytää.

Mr. Smith kirjoitti:näinhän se omasta mielestä oli sovittu jo etukäteen.

Elin myös tässä uskossa.

En ymmärrä miksi meidän pitäisi yht´äkkiä joistakin lomailijoista välittää. Menee niiltä monta muutakin ohi suun (uudet sopparit). Jokainen tehkööt päätöksen, koska pitää lomaa ja koska ei. Kaikille oli selvää, että jos uudistuksia tulee niin niistä tulee tieto kun sivu avautuu ja varmasti oli tiedossa että näinä päivinä sivut avautuvat.
Olpa

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 12:31

Olpa kirjoitti:Itse en ole ottanut kantaa uudistukseen.

Varmastiko?

Olpa kirjoitti:Tämä temppu ei ole verrattavissa tähän. Tuohon meni mun pleijaripaikka silloin. Sinä et ole hävinnyt tässä mitään. On hieman eroa että lahjoittaa jollekkin pojoja kuin se, että ottaa vapaista jonkun hyödyllisen pelaajan jos sellaisen löytää.

Kyllä, se oli tyhmää. Senkä takia on järkevää sooloilla nyt "kevyemmin"?

Olpa kirjoitti:En ymmärrä miksi meidän pitäisi yht´äkkiä joistakin lomailijoista välittää.

Koska hekin ovat liigan managereita? Lomailijoilla on uusien sopimuksen tehneiden pelaajien suhteen sama vajaa kaksi päivää aikaa reagoida waivereihin.
Golden AWe

ViestiKirjoittaja Bosco » 26 Elo 2010, 12:43

Laitan vapaissa oleville pelaajille tilapäisen värväyskiellon lähtien tästä hetkestä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Olpa » 26 Elo 2010, 13:26

Golden AWe kirjoitti:Varmastiko?

Taisin sen verran, että ei oteta mitään lisäyksiä mukaan jos tämä on jollekkin niin vaikeaa. Ja puhe tästä vuodesta.
Golden AWe kirjoitti:Kyllä, se oli tyhmää. Senkä takia on järkevää sooloilla nyt "kevyemmin"?

Mitä tarkoitat sooloillulla tai kevyemmin? Yrität kovasti verrata tahallaan häviämistä tähän keissiin, minun mielestäni siinä on helvetin iso ero. Toki voi johtua siitä, kun kärsin lopuksi aika paljon tästä ekasta tempusta aikoinaan.
Golden AWe kirjoitti:Koska hekin ovat liigan managereita? Lomailijoilla on uusien sopimuksen tehneiden pelaajien suhteen sama vajaa kaksi päivää aikaa reagoida waivereihin.

Sulla on kieltämättä tässä pointti, mutta toisaalta jos tällaisella hetkellä manageri ei ole hereillä niin ei siinä voi kun kanssa manageri katsoa peiliin... minun mielestäni.

Heitän Zanonin ja Suttonin pihalle. Laitetaanko samaan syssyyn McLeod, Neil, Clutterbuck ja Seidenberg niin ei tuu kenellekkään paha mieli? Komissio pystyyn joka päättää kuka saa kenetkin? Hei äiskä, tehdään uudet jaot ku toi sai ton vaik mä haluiaisin sen...

Oliko tuo lapsellinen heitto? Myönnettäköön. Mutta minulle tulee aika vahvasti kusetettu olo tästä ja katsoa nyt onko tässä mitään mieltä jatkaa liigassa enään. Pitää miettiä tätä rauhassa ja tarkasti.

EDIT: (alla olevaan)

Siitä vanhasta hommasta edelleen pahoitteluni, sille ei vain enää mitään voi.

No tää on ollutta ja mennyttä. Nostit sen itse esiin niin oli helppo tarttua ;)
Viimeksi muokannut Olpa päivämäärä 26 Elo 2010, 13:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Olpa

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 13:29

En minä sinua syytä mistään. Tämmöiset tilanteet pitää vain miettiä yhdessä ensin loppuun asti. Ei mitään henk. koht. Siitä vanhasta hommasta edelleen pahoitteluni, sille ei vain enää mitään voi.
Golden AWe

ViestiKirjoittaja Bosco » 26 Elo 2010, 16:22

Tuosta aiemmasta kiistelystä...

AnFa ja Olpa toimivat sääntöjen puitteissa, joten he saavat pitää Girardin, Sutton ja Zanonin halutessaan, vaikka kerkesivät heidät jo heittää pois. Mikäli eivät halua pitää näitä miehiä, he saavat halutessaan poimia takaisin itselleen Salein, Huetin ja Sekeran. Saavat halutessaan myös antaa kaikkien olla vapaissa. Pyydän heitä ilmoittamaan miten haluavat toimia.

Loppujen osalta on värväyskielto olemassa, kunnes saadaan noihin kategorioiden osalta päätös, jotta ei synny uusia erimielisyyksiä.
Bosco
Site Admin

ViestiKirjoittaja Opatsu » 26 Elo 2010, 16:43

Boscon ehdotus kuulostaa oikein hyvältä. Muuten tässä tulee kauhea kaaos, kun kaikki kisaa nappailevat parhaita blokkaus- ja taklaustilastojen ukkoja joukkueeseen ja potkivat vanhoja pihalle.

Ja selvyyden vuoksi: minä en missään vaiheessa vaatinut vapaista napattujen ukkojen potkimista pihalle, vaikka olenkin sillä kannalla, että vapaat pelaajat waiversiin, jos sääntö tulee voimaan. Kunhan totesin, että tällä tavalla muiden mielipidettä ensin kyselemällä kärsin asiasta. AnFa kuitenkin kerkisi Girardin poimimaan jo aikaisin aamulla ja Olpakin samalla kellonlyömällä, kun laitoin ensimmäisen viestin tähän ketjuun.
Opatsu

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 17:20

Jeesjees hyvä päätös. Yhdyn kaaoksen välttämiseen ja väitän ilman demarikorttia olleeni vain vähempiosaisten asialla, koska en oikeasti usko että voin kuitenkaan mitenkään itse hyötyä noilta waiverprioriteeteiltä mihinkään. Toivottavasti äänestys menee väittelyitä huomioimatta.

Nannaa kokonaisuutena se, jos kelpaava pelaajakaarti levenee ja puolustaville puolustajille ja paskempienkin joukkueiden mokeille on enemmän käyttöä.
Golden AWe

ViestiKirjoittaja Olpa » 26 Elo 2010, 21:39

Tätä nyt on pyöritelty moneenlaihin pään sisällä. En suurimmalta osin edelleenkään ymmärrä, miksi tästä nousi tällainen haloo. Sääntöjen puitteissa pelattiin ja oltiin ilmeisesti nopeita. Kaikki tiesi, että "periaatepäätös" asiasta oli että lisäkategoriat tulee silloin kun yahoo ne mahdollistaa ja kaikki (luulisin) tiesi, että yahoo-sivusto avautuu näinä päivinä ja siellä ilmoitetaan jos niitä kategorioita lisätään. Vahva usko on että kateus puhui. Jotkut uskalsi ja kerkesi, jotkut ei. Tällainen mielikuva minulla on, olkoon totuus mikä tahansa.

(Heitin tämän editillä pois, kun se nyt ei täysin ole verrattavissa tähän.)

No, minä en ainakaan halua ottaa miehiä porukkaani kerran siitä tulee paha mieli ilmeisesti monelle. Enkä kyllä nyt tämän shown jälkeen voi ottaa miehiä, se on selvä. Sutton, Zanon, Huet & Sekera on minun puolestani vapaana. Käsittääkseni myös Girardi & Salei... tähän Anfa varmaan antaa varmistuksen vielä. Ruvetkaa huutamaan kilpaa, minä en ota kiinnitystä ensimmäiseenkään ylläolevaan pelaajaan.

Komissaari tehnee päätöksen, minkä waiver-listan mukaan ruvetaan miehiä varailemaan (nykyisen vai syyskuun alussa voimaan tulevan mukaan). Minulle ei väliä, enkä niin välitäkkään suoraan sanottuna.

Kiitos ja anteeksi.

Olpa
Viimeksi muokannut Olpa päivämäärä 27 Elo 2010, 08:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Olpa

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Elo 2010, 21:50

Jep eli kuittausta ilmeisesti tarvitaan. Girardi ja Salei on waivereissa niin kuin siellä ketjussa lukeekin.

No eikun nyt poimimaan sitten niitä aarteitamme sieltä!!
AnFa

ViestiKirjoittaja Kaner » 26 Elo 2010, 22:04

Kaner

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 22:08

Marttyyrikortit tästä vielä puuttuikin...
Golden AWe

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Elo 2010, 22:17

Golden AWe kirjoitti:Marttyyrikortit tästä vielä puuttuikin...

Hmm. Mihin päätökseen olisit ollut tyytyväinen?
AnFa

ViestiKirjoittaja Golden AWe » 26 Elo 2010, 22:25

Olen tyytyväinen komissaarin päätökseen.

Noista teidän postauksista tuli vain mieleen eräs juttu...
Golden AWe

ViestiKirjoittaja AnFa » 26 Elo 2010, 22:28

Golden AWe kirjoitti:Olen tyytyväinen komissaarin päätökseen.

Noista teidän postauksista tuli vain mieleen eräs juttu...

Uskomatonta. Lehkonen ottanut kantaa näköjään noihin kommentteihisi: http://www.youtube.com/watch?v=ZlT6pDOpzqw
AnFa

EdellinenSeuraava

Paluu Kehitysideat